کد خبر: ۹۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
فوق تخصص ریه در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- فوق تخصص ریه، شایع ترین مشکل ریوی در بالغین را برونشیت مزمن و در کودکان زیر 2 سال عفونت های تنفسی دانست.
دکتر سیدعلی جواد موسوی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: هرچقدر کودکان بزرگ می شوند آلرژی و آسم در آنها بیشتر دیده می شود؛حال آنکه آسم طی سال های اخیر در کودکان نیز افزایش یافته است زیرا با افزایش سطح بهداشت نیز آسم هم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: یکی از علل تشدید این بیماری ها آلودگی هوا است و حتی در کودکان یکی از علل ایجاد آسم و آلرژی آلودگی هوا داخل منزل است.

متخصص داخلی اظهارکرد: آلودگی های داخل منزل نیز در ایجاد آلرژی و آسم در کودکان موثر است و آلودگی هوای داخل منزل به مراتب بیشتر و خطرناک تر از هوای شهری است.

وی همچنین افزود: بنابراین توصیه می شود هنگام بروز آلودگی هوا مردم به طور عمده از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و در پخت و پز و گرمایش خانه از وسایل برقی بیشتر از سوخت فسیلی استفاده گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی محیط منازل به طور جدی باید از مصرف تریاک؛ قلیان و سیگار به شدت خودداری شود و تا حد امکان در صورت عدم حضور کودکان آشپزی انجام و همیشه از تهویه استفاده شود.

وی توصیه کرد: از طرفی دیگر به کودکان باید غذاهایی داده شود که در کاهش اثرات آلودگی هوا نیز نقش دارد مانند سبزیجات و میوه های تازه.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: