کد خبر: ۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از والدین کودکان مبتلا به آپاندیسیت غیرعارضه‌دار، زمانی که می‌خواهند میان جراحی و مدیریت غیرجراحی این عارضه تصمیم‌گیری کنند و یکی را برگزینند، ترجیح می‌دهند درمان غیرجراحی را انتخاب کنند.
به گزارش شفا آنلاین،محققان در این مطالعه کوهورت آینده‌نگر به این نتیجه رسیده‌اند، والدینی که درمان آنتی‌بیوتیکی را به درمان جراحی آپاندیسیت کودکشان ترجیح داده‌اند، حتی اگر در نهایت آنتی‌بیوتیک درمانی ماحصل درمانی نداشته و موضوع به آپاندکتومی ختم شده باشد، بیان می‌کنند که انتخاب اولیه آنتی‌بیوتیک‌ درمانی ارزش جراحی نشدن را دارد. کودکانی که وضعیتشان با آنتی‌بیوتیک بهبود یافته باشد، از خطرات جراحی و بیهوشی رهیده‌اند و سریع‌تر به فعالیت‌های طبیعی‌شان بازمی‌گردند.

       در این مطالعه، محققان 102 بیمار 7 تا 17 ساله را که مبتلا به آپاندیسیت حاد غیرعارضه‌دار بودند، در فاصله زمانی اول اکتبر 2012 الی 6 مارس 2013، بررسی کردند. از این تعداد، 37 بیمار درمان غیرجراحی و 65 بیمار هم تحت جراحی قرار گرفتند.

       آنالیز نتایج نهایی حاکی از آن بود که میزان موفقیت مدیریت غیرجراحی آپاندیسیت غیرعارضه‌دار، در زمان مرخص شدن از بیمارستان، 6/94 درصد، در پایان 30 روز نخست پس از جراحی، 2/89 درصد و در پایان سال اول، 7/75 درصد بوده است. میزان موفقیت کلی مدیریت غیرجراحی نیز در پایان دوره پیگیری با میانگین 21 ماه، 7/75 درصد گزارش شد.

       گروهی از بیماران که به روش غیرجراحی درمان شدند، در مقایسه با گروه جراحی شده، طول مدت بیشتری در بیمارستان ماندند (37 روز در مقابل 20 روز). 2 بیمار در گروه غیرجراحی با عود مجدد آپاندیسیت در 30 روز ابتدایی مراجعه کرده و ناچارا تحت آپاندکتومی لاپاروسکوپیک قرار گرفتند.

       میزان آپاندیسیت عارضه‌دار شده در یک سال ابتدایی میان دو گروه جراحی شده و نشده تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای با هم نداشتند. در سال اول پس از درمان آپاندیسیت، عوارض پس از جراحی در گروه جراحی شده 7/7 درصد گزارش شد که دو مورد از این بیماران با عوارض ماژور روبرو شده بودند (یک مورد بستری دوباره در بیمارستان و یک مورد هم به جراحی مجدد نیاز پیدا کرد). هیچ عارضه پس از جراحی در میان بیماران گروه جراحی نشده که بعدا نیاز به آپاندکتومی پیدا کردند، دیده نشد.

       از سوی دیگر، نمره‌های کیفیت زندگی مرتبط با مراقبت‌های سلامت پس از 1 سال میان دو گروه درمانی مشابه هم بودند.

Medical Xpress

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: