کد خبر: ۹۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی چهارمین کنگره خود مراقبتی و آموزش بیمار گفت، اصول خودمراقبتی را باید از سنین کودکی به مردم آموزش داد.
به گزارش شفا آنلاین، خیرالله غلامی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره خود مراقبتی و آموزش بیمار در جمع خبرنگاران افزود: 50 درصد بیماران به توصیه های پزشکان گوش نمی دهند و کاری را انجام می دهند که دلشان می خواهد.
وی با بیان اینکه اصول خودمراقبتی را باید از سنین کودکی به مردم آموزش داد،
خاطر نشان کرد: 60 درصد مرگ ومیرها در دنیا به علت ابتلا به بیماری های مزمن غیرواگیر مانند فشارخون و دیابت است و باید خودمراقبتی ها در این زمینه از سنین کودکی آغاز شود.
غلامی ادامه داد: اگر خود مراقبتی و سبک زندگی سالم را از سنین کودکی به آنان آموزش دهیم، بسیاری از بیماری های غیرواگیر بوجود نمی آید و بیماران نیاز به درمان پیدا نمی کنند.
دبیر علمی چهارمین کنگره خود مراقبتی و آموزش بیمار تاکید کرد: خودمراقبتی هم برای بیماران و هم برای افراد سالم استفاده می شود.
رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تحریم و کمبودهای دارویی گفت: دارو هیچگاه تحریم نبوده بلکه در انتقال پول برای خرید آن مشکل وجود داشته که با اجرای برجام وضعیت دارو در کشور بهتر خواهد شد.
چهارمین کنگره خود مراقبتی و آموزش بیمار از امروز(چهارشنبه) در سالن همایش های بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز شد و دوم بهمن ماه پایان می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: