کد خبر: ۹۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 19
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد گفت: طرح های در حال احداث خیران سلامت در کشور هم اکنون از مرز 30 هزار میلیارد ریال گذشته و دولت در نظر دارد با همکاری این خیران احداث سه هزار پایگاه سلامت را آغاز کند.
به گزارش شفا آنلاین،سیدمحمد هادی ایازی روز سه شنبه در همایش خیران سلامت مراغه و آیین آغاز عملیات اجرای دو طرح عمرانی خیرساز سلامت در این شهرستان با بیان اینکه حجم مشارکت مردم در حوزه سلامت نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است، افزود: خیران سلامت هم اکنون طرح های عمرانی زیادی در نقاط مختلف کشور اجرا می کنند.
وی اظهارکرد: دولت به منظور ارایه خدمات بهتر به جامعه، مدیریت برخی از مراکز بهداشتی و درمانی را به خیران محول کرده و در این راستا خیران علاوه بر احداث طرح ها، مدیریت بیش از 600 مجموعه درمانی و بهداشتی را برعهده گرفته و به جامعه خدمات ارایه می کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد یادآور شد: این وزارتخانه نیز به منظور ارج نهادن به اقدام خیران، تعهداتی را در قبال آنان متعهد می شود که نامگذاری تمامی مراکز خیرساز، مشارکتی و نیمه تمام احداث شده با انتخاب خود خیران از جمله این تعهدهاست.
ایازی ادامه داد: اعتبار طرح های مشارکتی در حوزه بهداشت نیز 50 درصد توسط دولت و 50 درصد توسط خیران تامین شده و برای اتمام برخی طرح های نیمه تمام دولتی نیز اگر خیران پیش قدم شوند، نامگذاری واحدها توسط آنان انتخاب می شود.
وی گفت: دولت در نظر دارد تعدادی پایگاه اورژانس، پایگاه انتقال خون و بیش از سه هزار پایگاه سلامت در سطح کشور احداث کند که این بهترین فرصت برای حضور خیران در این عرصه است.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد، با اشاره به اینکه میزان کمک خیران سلامت برای تامین زیرساخت ها و تجهیزات بهداشتی و درمانی با هزینه های دولت برابری می کند، یادآوری کرد: هم اکنون 267 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد که خیران می توانند برای احداث آن ها اقدام کنند.
ایازی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، افزود: دولت در طول دو سال با اجرای این طرح اقدام های قابل توجهی انجام داده و گام های اساسی در بهداشت و درمان مردم انجام شده است.
وی، بر لزوم جلب مشارکت های مردمی در حوزه سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: مراغه قابلیت جذب مشارکت های مردمی بیشتری را دارد.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از اقدام های خیران سلامت، گفت: خیران مراغه ای تاکنون مشارکت خوبی در این حوزه داشته اند و حاصل آن احداث چندین خانه بهداشت و تجهیز بیمارستان به امکانات پزشکی است.
مهدی دواتگری افزود: احداث مرکز شیمی درمانی، اهدای ده ها دستگاه تجهیزات پزشکی و اهدای سی تی اسکن بیمارستان شهید پزشکی از جمله اقدام های خیران سلامت این شهرستان است.
وی اظهار کرد: مردم در زمینه سلامت کارهای بزرگی در سطح کشور انجام داده اند و امید است با مشارکت های مردمی شاهد رفع کمبودها در زمینه بهداشت و سلامت در کشور باشیم.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه نیز در این همایش، کمک خیران به جامعه سلامت را مهمترین پشتوانه برای این دانشکده در خصوص ارایه خدمات به بیماران عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود نقدینگی دولت، حضور خیران در این عرصه گام موثر و ومثبتی در رفع کمبودها و نیازهاست.
علی جنتی افزود: هم اکنون مجوز احداث بیمارستان 350 تختخوابی در این شهرستان اخذ شده اما احداث آن از طریق منابع دولتی بیش از 20 سال به طول می انجامد بنابراین به منظور تامین منابع مالی نیازمند ورود خیران به این عرصه هستیم.
وی یادآوری کرد: مجور 30 تخت بیمارستانی شیمی درمانی و 30 تخت بمیارستانی آنژیو گرافی و عمل قلب باز نیز در این شهرستان اخذ شده که با ورود خیران می توان این زیرساخت ها را نیز به منظور تحقق مراغه به عنوان قطب سلامت جنوب استان فراهم کرد.
یک خیر سلامت مراغه و احداث کننده مرکز شیمی درمانی و درمانگاه تخصصی مراغه نیز در این آیین گفت: زدودن غبار غم از چهره بیماران لذتی است که آرامش خاصی به همراه دارد.
احمد مجیدپور افزود: وقتی شنیدم بیماران مراغه ای برای شیمی درمانی به مرکز استان مراجعت می کنند دلم به درد آمد و تصمیم به ساخت مرکز شیمی درمانی گرفتم که با همکاری و همیاری مسوولان، مشکلات این بیماران به حداقل رسید.
عملیات احداث مرکز شیمی درمانی مراغه با نام مادر این خیر سلامت مرحومه آسیه صفایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) و درمانگاه تخصصی نیز در خیابان سعدی جنب درمانگاه تامین اجتماعی آغاز شد.
مرکز شیمی درمانی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در چهار طبقه با چهار هزار متر مربع زیر بنا و با 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده احداث می شود و درمانگاه تخصصی نیز با 38 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده توسط خیرسلامت احمد مجیدپور احداث می شود.
در این آیین از دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس اسپیرال که با کمک 10 میلیارد ریالی این خیر خریداری و در بیمارستان شهید بهشتی مراغه نصب شده است، رونمایی شد.
شهرستان مراغه با ‎250 هزار نفر جمعیت در ‎ 147کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: