کد خبر: ۹۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >هرگاه که در زمینه درمان اتفاقات تازه‌ای رخ دهد، لازم است که پرستار هم بتواند مراقبت‌های لازم را از بیمار به عمل آورد.
 به هر میزان که پرستار آگاه‌تر باشد و دانش به روزتری داشته باشد، می‌تواند در درمان بیماران کمک بیشتری انجام دهد.

باید این مساله مورد توجه قرار بگیرد که پرستاری از پزشکی جدا نیست و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. پرستار باید اطلاعات به روز داشته باشد تا بتواند مراقبتی را که در جهان برای بیماران پیوند، ایجاد شده است، به بیمار ارائه کند.

هر ساله روش‌های جدیدی برای درمان بیماران سرطانی در کل دنیا ایجاد می‌شود، لازم است که در زمینه علم جدیدی که برای این بیماران به کار می‌رود، پرستار نیز به روز شود. اگر پرستار نتواند مراقبت‌های لازم را که بیمار نیاز دارد انجام دهد و با روش‌های جدید آشنا نباشد،‌ بیمار در زمینه مراقبت با شکست رو‌به‌رو می‌شود.

هر چه دانش پرستار به‌روزتر باشد، کمک بیشتری به بیمار می‌شود. یکی از نتایج این کنگره‌ها روش‌های جدیدی است که پرستاران در زمینه آنها آموزش می‌بینند. پرستاری در رابطه با پیوند چندین مرحله دارد.

قبل از بستری، بستری شدن، قبل از درمان پیوند، پیوند، ریکاوری و ترخیص از جمله مراحل پرستاری پیوند است، یعنی رابطه پرستار با بیمار نیازمند پیوند، رابطه ای است که قبل از آنکه بیمار درمان را شروع کند، آغاز شده و تا زمانی که بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود، ادامه پیدا می‌کند.

 پرستار باید دانش کافی برای تمام این مراحل را داشته باشد، برای مثال باید بداند چه بیماری برای پیوند مناسب است چون همه بیماران اندیکاسیون BMD ندارند. پرستار در مرحله ترخیص باید دانش لازم را داشته باشد تا بتواند آگاهی لازم درمان‌های حمایتی که می تواند پیوند را به خوبی نگه‌دارد، به بیمار بدهد و درمرحله پس از ترخیص نیز باید بتواند بیمار را در منزل مراقبت کند و به کسانی که از بیمار در منزل هم مراقبت می‌کنند، آموزش‌های لازم را بدهد.

       مهم‌ترین مشکل پرستاران در بیمارستان‌ها کمبود نیرو است. با توجه به نیروی کم، پرستارهایی که داوطلب می شوند در بیمارستان‌ها کار کنند یا پرستارهایی که علاقه داشته باشند از بیماران سرطانی مراقبت کنند، کم هستند. باید تعداد پرستاران را برای چنین بخش‌هایی زیاد کرد، آنها را تشویق کرده و آموزش داد. اگر نتوانیم نیروی پرستار کافی را برای بیماران سرطانی داشته باشیم، مراقبتی که لازم است از بیمار صورت نمی‌گیرد و با وجود دانش کافی با فرار بیمارها به کشورهای دیگر مواجه می‌شویم.
اشرف السادات موسوی- سرپرستار بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: