کد خبر: ۹۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشور در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین: "ما باید بازار رقابت را برای دارو و تجهیزات پزشکی باز کنیم و تولیدکنندگان داخل کیفیت را بالا ببرند و اجازه رقابت دهیم؛ ضمن اینکه شکوفایی صنعت به نحوی که به بازارهای خارجی راه پیدا کند در یک بازار رقابتی اتفاق می افتد نه در یک بازار محاصره شده.
 رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشور درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت: لابی مانع از تحقق تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.

دکتر مهدی محمدزاده اظهارکرد: لابی یکی از ابعاد مارکتینگ مذاکره شرکت های دارویی دنیا با تصمیم گیران؛ تصمیم سازان؛ سازمان های بیمه ای و انجمن های علمی و صنفی پزشکان است.

وی افزود:لابی انجام می شود و انکار ناپذیر است؛ برای نمونه فردی که با یک نماینده مجلس لابی می کند کار خودش را انجام می دهد و نماینده مجلس هم به صحبت های وی گوش می دهد حال آن که نباید نظرش تغییر کند بلکه باید بهترین نظر و تصمیم را انتخاب کند.

وی درباره این که لابی مانع از تحقق تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی می شود؛ خاطرنشان کرد: من موافق نیستم زیرا تولید داخل دارو و تجهیزات پزشکی زمانی شکوفا می شود که عرصه یک عرصه رقابتی باشد.

وی همچنین افزود: حال اگر مرزها را ببندیم و بگوئیم مردم از آنچه در داخل تولید می کنیم باید استفاده نمایند مانند ایران خودور و سایپا می شود.

وی تصریح کرد: ما باید بازار رقابت را برای دارو و تجهیزات پزشکی باز کنیم و تولیدکنندگان داخل کیفیت را بالا ببرند و اجازه رقابت دهیم؛ شکوفایی صنعت به نحوی که به بازارهای خارجی راه پیدا کند در یک بازار رقابتی اتفاق می افتد نه در یک بازار محاصره شده.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
سازمان غذا و دارو متولی بحث فنی و کیفی دارو و تجهیزات پزشکی میباشد تبدیل شده به اهرم فشار بر تولید کننده وارد کننده و ایجاد بازار های انحصاری برای یک عده متاسفا این مدیریت سازمان غذا دارو نه طبق نظر رهبری که همانا اقتصاد مقاوتی و نه طبق نظر دولت محترم که رشد اقتصادی برای بخش های اقتصادی و بخش خصوصی رو میخواهد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: