کد خبر: ۹۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: با گشایش های مالی دولت و ملت و رشد اقتصادی پس از اجرای برجام، بودجه های بخش بهداشت و درمان نیز بالا می رود، ضمن این که هزینه های واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیز به طور نسبی کاهش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست سخنگوی وزارت بهداشت درباره گشایش های پس از برجام در حوزه سلامت، گفت: انتظار دولت این است که با گشایش های مالی دولت و ملت و رشد اقتصادی حدود 5 درصدی، تمام بخش های کشور از جمله بخش سلامت به علت افزایش تولید ناخالص ملی رشد می کند.
وی اضافه کرد: قیمت داروها و تجهیزات پزشکی خارجی که مستقیما متاثر از تحریم های بانکی بودند نیز به علت کاهش هزینه های بانکی که حداقل سه و نیم درصد قیمت تمام شده این اقلام بود، به طور نسبی کاهش می یابد.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: البته داروهایی که طی 6 ماه یا 9 ماه گذشته خریداری شده اند، مشمول این کاهش قیمت نسبی نخواهند بود ضمن این که با اقداماتی که طی دو سال گذشته انجام شده است، داروهای خارجی با حداقل قیمت وارد کشور می شوند و از این نظر قیمت داروهای وارداتی در ایران یک رفرنس و مرجع برای کشورهای مختلف است.
حریرچی در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال 95 نیز گفت: بودجه کشور شامل بخش های مختلفی مانند بودجه جاری، بودجه عمرانی و بودجه شرکت هاست که هر کدام از اینها تعریف خود را دارد اما به طور کلی آن بخش از بودجه وزارت بهداشت که از درآمد نفت و مالیات به دست می آید نسبت به سال گذشته 10 درصد در سال 95 افزایش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: بودجه 4 هزار و 800 میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها برای بخش سلامت حدود 4 درصد رشد خواهد داشت و اقدام مبارکی که دولت برای بخش سلامت در بودجه 95 دیده است، افزایش اعتبار بخش سلامت از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده از 3 هزار میلیارد تومان در سال 94 به 4 هزار میلیارد تومان در سال 95 است که حدود هزار میلیارد تومان آن به عنوان یک منبع جدید به بخش سلامت اضافه می شود.
وی گفت: سال گذشته از این اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی ، 2 هزار میلیارد تومان بودجه جاری و هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بود که در سال 95 از اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی؛ 3 هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی و هزار میلیارد تومانی برای بخش جاری اختصاص می یابد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: