کد خبر: ۹۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تفکیک منابع درمانی و بیمه ای این سازمان در سال آینده و بنا به دستور رئیس جمهوری اجرایی می شود.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سیدتقی نوربخش افزود: در قانون سازمان تامین جتماعی در ماده 27 و 28 این قانون کاملا مشخص است و ما باید نه بیست و هفتم حق بیمه را برای بخش درمان هزینه کنیم.
وی تصریح کرد: طبق دستور رئیس جمهوری در بودجه سال 95 منابع بیمه ای را کاملا تفکیک کرده ایم و امیدوارم با طراحی جدید این موضوع در ساختار سازمان تامین اجتماعی نیز تعیین شود چراکه ما معتقدیم یکپارچگی سازمان در بخش بیمه ای و درمان یک اصل است.
نوربخش بدون اشاره به درآمدهای حاصل از حق بیمه و میزان نه بیست و هفتم این حق بیمه که باید در بخش درمانی هزینه شود، ادامه داد: با این دستور رئیس جمهوری و تفکیک منابه بیمه ای و درمانی هیچ مشکلی در این حوزه ها به وجود نمی آید و فقط بخش درمان و بیمه ای از هم تفکیک می شوند.
وی خاطرنشان کرد: درمان در سازمان تامین اجتماعی تعهدی است و یک فرد شاغل حق بیمه در زمان فعالیت کاری خود پرداخت می کند و زمانی که مستمری بگیر یا بازنشسته می شود دیگر حق بیمه پرداخت نمی کند و فقط دو درصد حق بیمه از این فرد گرفته می شود در حالی که هزینه این افراد بیشتر از شاغلان می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: چون درمان سازمان تامین اجتماعی تعهدی است اگر این کار صورت گیرد و باید انجام می شد امر صحیحی است و به طور یقین تفکیک منابع بخش بیمه ای و درمانی در بودجه سال 95 اجرایی می شود.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش از دستور شفاهی رئیس جمهوری برای جداسازی صندوق پول درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی و ابلاغ این امر به بخش مربوط خبر داد.
علی ربیعی تاکید کرد: رئیس جمهوری دستور جداسازی صندوق پول درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی را داد؛ هر چند پیش از این نیز حسابداری این پول از دیگر منابع جدا بود.
حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشتر گفته بود، رئیس جمهوری هفته پیش به طور شفاهی درباره بیمه تامین اجتماعی دستوری دادند که طبق آن این سازمان، حق بیمه ای را که دریافت می کند باید به حسابی بریزد که هیچ هزینه ای بجز درمان مردم از آن صورت نگیرد.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی 40 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش دارد که دو میلیون و 700 هزار نفر از آنها مستمری بگیر هستند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: