کد خبر: ۹۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
فوق تخصص کودکان هشدارداد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>فوق تخصص کودکان با اشاره به تأثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان گفت: احتمال ابتلا به بیماری‌های ریوی در کودکان به دلیل آلودگی هوا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین : پرویز طباطبایی در رابطه با تأثیر آلودگی هوا بر سلامت کودکان، اظهار داشت: سر درد و حالت تهوع ازجمله مشکلات شایعی است که در زمان آلودگی هوا در افراد جامعه بروز می‌کند که کودکان نیز مستثنی نبوده و علاوه بر این مشکل با ریفلاکس معده نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: کودکانی که در معرض آلودگی هوا هستند، نسبت به سایر افراد که این شرایط را نداشته 50 درصد بیش‌تر احتمال ابتلا به بیماری‌های ریوی همچون حساسیت و سرطان ریه را دارند.

این فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: همچنین بیماری‌های پوستی و کلیوی در کودکان در معرض آلودگی هوا بیش‌تر شده، بنابراین به والدین توصیه می‌کنیم از قرار گرفتن فرزندان خود در محیط‌های باز خودداری کنند و در صورت مواجه شدن با مشکلات مختلف ناشی از هوای آلوده، حتماً به پزشک مراجعه کرده و از درمان خودسرانه برای کودکانشان حتماً بپرهیزند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا مشکلات عفونی را در کودکان افزایش داده و این مسئله سبب بروز بیماری‌های ویروسی شده که این مسئله زمینه ابتلا به عفونت‌های میکروبی را فراهم می‌‌سازد، بنابراین توجه جامعه و خانواده به موضوع آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: