کد خبر: ۹۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>شلامت>شانه یکی از مفاصل مهم بدن است. این مفصل ممکن است بر اثر سوانح، تصادفات و حتی فعالیت‌های ورزشی دچار آسیب یا شکستگی شود.
به گزارش شفا آنلاین، در اغلب موارد بازگرداندن این آسیب دیدگی‌ها به حالت گذشته خود بسیار سخت و هزینه بردار است، بنابراین به افراد توصیه می‌شود تا حدود زیادی از ایجاد این آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کنند، چراکه در برخی از موارد جبران آسیب‌های وارد شده به شانه و استخوان‌ها غیر ممکن است.

دکتر هومن محمدیان متخصص ارتوپدی  با اشاره به اینکه بیماری‌های ناحیه شانه یکی از انواع آسیب‌های استخوانی هستند، می‌گوید: مفصل شانه دارای آستانه حرکت بسیار زیادی است و همین عامل می‌تواند باعث ایجاد آسیب دیدگی‌های مختلف در آن شود. این آسیب دیدگی‌ها به مرور زمان می‌توانند حتی موجب تخریب این مفصل نیز شوند.

این جراح سوانح با اشاره به اینکه آسیب دیدگی‌های ناحیه شانه یکی از انواع آسیب‌های فرسایشی نیز هستند، تصریح می‌کند: این آسیب دیدگی‌ها انواع مختلفی دارند اما تصادفات، سقوط و ضربه‌ها از عواملی هستند که می‌توانند باعث دچار شدن به این بیماری و حتی شکستگی‌های استخوانی شوند بنابراین توصیه می‌شود افراد نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز این حوادث تا حد امکان جلوگیری شود.

دکتر محمدیان در خصوص درمان شکستگی‌های استخوانی، اظهار می‌کند: زمین خوردن فرد روی شانه یا برخورد با اجسام سنگین می‌تواند فشار زیادی به استخوان‌های ناحیه شانه وارد کند. درصورتی که این مفصل قادر به تحمل این فشار نباشد ممکن است فرد دچار شکستگی از ناحیه شانه شود اما شکستگی‌های استخوانی بر اساس نوع و منطقه شکستگی نیاز به عمل‌های جراحی یا درمان‌های حمایتی متفاوت دارند.

وی بیان می‌کند: مشکلات فرسایشی می‌توانند در هر مفصلی ایجاد شوند. مشکلات لگن و زانو از شایع‌ترین مشکلات فرسایشی هستند. این مشکلات می‌توانند باعث بی‌تحرکی و محدودیت تحرک در مفاصل شوند. امکان تعویض مفاصل نیز پس از درمان‌های حمایتی وجود دارد. افراد بویژه سالمندان باید در صورت ایجاد این آسیب دیدگی‌ها به متخصص ارتوپدی مراجعه کنند.

این جراح سوانح در خصوص آسیب‌هایی که به بافت نرم شانه وارد می‌شوند، اظهار می‌کند: در این مفاصل رباط‌ها و تاندون‌هایی وجود دارند که عضلات و استخوان‌ها را به هم متصل کرده بنابراین این اعضا برای حفظ ساختار مفاصل شانه بسیار حائز اهمیت هستند. در برخی از موارد ترمیم این بافت‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن کل مفاصل شود و گاهی نیز ترمیم نشدن آنها باعث بروز فرسایش در مفاصل می‌شود.

دکتر محمدیان، تصریح می‌کند: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام انواع بیماری‌های شکستگی به آن توجه شود مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و تشخیص درست بیماری است. درمان زودهنگام این آسیب دیدگی‌ها تا حدود زیادی عوارض پس از درمان را کاهش می‌دهد و موجب بازگشت سریع‌تر بیمار به وضعیت گذشته خود می‌شود.

این متخصص ارتوپدی در پایان با تأکید بر اینکه در اغلب اوقات بازگرداندن بیمار به وضعیت گذشته خود بسیار مشکل است، خاطرنشان می‌کند: به این بیماران توصیه می‌شود به توصیه‌های پزشک متخصص خود توجه بیشتری داشته باشند و درمان‌های فیزیوتراپی خود را به صورت منظم انجام دهند تا درمان موفقیت آمیزتری داشته باشند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: