کد خبر: ۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
شفا آنلاین>سلامت>آیا می‌توان روزی را تصور کرد که بدون نگرانی بابت مضرات سلامت شکر، از مصرف آنها لذت برد؟
به گزارش شفا آنلاین،  هرچند این رویا بیش از اندازه خوب است که صورت واقعیت بگیرد، یک مطالعه جدید پیشنهاد می‌کند که شاید روزی این امر محقق شود. محققان در آخرین بررسی‌های خود که در نشریه Proceedings of the Nationa- Academy of Sciences منتشر کرده‌اند، از کشف یک آنزیم به نام گلیسرول-3 فسفات فسفاتاز یا G3PP خبر می‌دهند.

این آنزیم جدید می‌تواند قند اضافی را از سلول‌ها پاک کند و احتمال سمیت حاصل از سطوح بالای گلوکز را به حداقل میزان خود برسانند. محققان کانادایی این مطالعه معتقدند که کشف جدید آنها راه را برای ابداع درمان‌های جدید چاقی و دیابت نوع 2 باز و هموار می‌کند.

       زمانی که بدن با میزان بالایی از گلوکز مواجه می‌شود، سطوح گلیسرول-3 فسفات به سطوح اضافی می‌رسد و همین امر می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌های مختلف آسیب برساند، از جمله سلول‌های بتا. در این مطالعه، محققان دریافتند که G3PP این توانایی را دارد تا قسمتی از گلیسرول-3 فسفاتاز اضافی را شکسته و آن را به بیرون از سلول هدایت کند. به این ترتیب، سلول‌های بتا و ارگان‌های خاص از اثرات سمی سطوح بالای گلوکز در امان خواهند ماند. با برگرداندن گلوکز به عنوان گلیسرول، G3PP از شکل‌گیری اضافه و تجمع چربی پیشگیری کرده و همچنین تولید مقادیر اضافی گلوکز را در کبد کم می‌کند، مشکل بزرگی که در دیابتی‌ها وجود دارد.
Medical News Today
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: