کد خبر: ۹۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 13
شفا آنلاین>سلامت>کاربرد روش‌های درمانی الکتروتراپی در چهارمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی از 24 تا 25 دی‌ماه جاری در هتل المپیک تهران موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، فیزیوتراپیست هوشنگ امامی، دبیر اجرایی چهارمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی با اعلام این خبر گفت: الکتروتراپی به‌عنوان یکی از فیلدهای پایه‌ای رشته فیزیوتراپی برای بهبودی و جلوگیری از بیماری‌های عصبی، عضلانی کاربرد بسیار وسیعی دارد.

 وی گفت: الکتروتراپی معمولاً هم به‌طور مستقیم و هم به‌طور مکمل با روش‌های درمانی دیگری مثل ورزش‌درمانی، درمان‌های دستی و غیره به کار می‌رود و خصوصاً در بیماران بستری جهت کاهش درد و جهت تسریع روند بهبودی و زودتر ترخیص شدن بیمار کاربرد ارزشمندی دارد و باعث کاهش هزینه‌های بستری می‌شود.

امامی عنوان کرد: الکتروتراپی یعنی استفاده از عوامل فیزیکی مثل جریان الکتریسیته، امواج التراسوند، امواج الکترومگنتیک، امواج دیاترمی، لیزر و همچنین امواج مغناطیسی جهت درمان و کمک به بهبود بیماری و کاربرد دیگر آن بحث پیشگیری، خصوصاً در آسیب‌های عضلانی – عصبی، تاندونی و لیگومانی هست و از طریق الکتروتراپی می‌توان به کاهش روند بیماری، بهبود سریع‌تر بیماری، تسریع و ترمیم آسیب‌های عضلانی و لیگومانی و همچنین برای برگشت سریع‌تر ورزشکارانی که دچار آسیب‌های عضلانی، رباطی شده‌اند به میدان‌ها و فعالیت‌های ورزشی کمک کرد.

وی گفت: الکتروتراپی شاخصه اصلی رشته فیزیوتراپی است و کار کردن با فیلد الکتروتراپی علاوه بر دانش بالینی و شناخت بیماری‌ها، مستلزم شناخت دستگاه‌ها و فیزیک کارکرد آن‌ها است و همچنین نیاز به تبحر و مهارت خاص دارد و فیزیوتراپیست علاوه بر دانش شناخت بیماری‌ها و کاربرد الکتروتراپی بایستی مهارت لازم جهت کارکرد با این تجهیزات را داشته باشد.

امامی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد این است که متأسفانه از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌شود و از این تجهیزات الکتروتراپی در مکان‌هایی مثل آرایشگاه‌ها، باشگاه‌ها و حتی در منزل استفاده می‌شود و قطعاً نه‌تنها نتیجه درمانی نخواهد داشت بلکه آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت چراکه الکتروتراپی حتماً بایستی توسط یک فرد که در رشته فیزیوتراپی تحصیل‌کرده و علاوه بر دانش، تبحر لازم را کسب کرده استفاده شود.

دبیر اجرایی چهارمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی اظهار داشت: اگر این دستگاه‌ها توسط افراد غیر متبحر مورداستفاده قرار گیرد عوارضی چون سوختگی، شوک و تشدید درد را برای بیمار به همراه دارد.

 وی در خاتمه یادآور شد: در حاشیه برگزاری چهارمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی که از 24 تا 25 دی‌ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود نمایشگاهی از جدیدترین تجهیزات و فناوری‌های نوین در فیزیوتراپی ارائه می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: