کد خبر: ۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>سلامت>کارخانه سوپ کمپل، اولین کارخانه مهم مواد خوراکی است که محصولات خود را با برچسب ارگانیسم‌های اصلاح ژنتیکی شده (Genetically Modified Organisms) یا GMO به بازار عرضه می‌کند و به تقاضای روزافزون برای شفاف کردن محتویات مواد غذایی بسته‌بندی جامه عمل می‌پوشاند.
به گزارش شفا آنلاین،  سوپ کمپل، بزرگ‌ترین کارخانه تولید سوپ در آمریکا اعلام کرد از قانون فدرال برای ارائه یک استاندارد اجباری و برچسب اعلام استفاده کردن یا استفاده نکردن از محصولات اصلاح ژنتیکی‌شده استقبال و از آن پشتیبانی می‌کند. این شرکت که علاوه بر سوپ، در تولید کلوچه و پاستا نیز شهرت یافته است، اعلام کرد که نمی‌‌خواهد با سایر گروه‌هایی که از استفاده از این برچسب‌ها حمایت نمی‌کند،همراه شود.

       با افزایش نگرانی در مورد عوارض استفاده از این گونه محصولات بر سلامت و محیط‌زیست، گروه‌های فعال در این زمینه از شرکت‌ها درخواست کرده‌اند که از برچسب‌های تشریح مواد غذایی به کار رفته، به ویژه در زمینه بهره‌برداری از محصولات اصلاح ژنتیکی شده بر روی محصولات خود استفاده کنند.

       شرکت‌هایی همچون پپسی و کلوگ در برابر چنین تقاضاهایی تا کنون از خود مقاومت نشان داده‌اند و میلیون‌ها دلار برای مبارزه با این نوع برچسب‌ها در اورگان، کلورادو، واشنگتن و کالیفرنیا خرج کرده‌اند.

       صنعت شیمیایی‌کشاورزی و بیوتکنولوژی سال‌هاست که در برابر تلاش‌هایی از این دست برای تصویب قوانین ایالتی یا فدرال که شرکت‌ها را مجبور به استفاده از این برچسب‌ها می‌کند،‌ مقاومت کرده‌اند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: