کد خبر: ۹۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت از بهره‌برداری 2 هزار و 400 تخت ICU در روزهای آتی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اقداماتی که در جهت تامین تخت‌های ویژه بیمارستانی صورت گرفته است،‌ گفت: در مجموعه ی وزارت بهداشت حدود 5 هزار و 400 تخت ویژه ICU وجود دارد، به همین تعداد هم تخت ویژه کم داریم. برنامه ریزی‌هایی برای فراهم کردن 2 هزار و 400 تخت ICU داریم که بخشی از آن در طی روزهای آینده و ما بقی آن در سال آینده به بهره برداری می رسد. 

وی افزود: تلاش داریم که در طی امسال و سال آینده حدود 50 درصد به ظرفیت تخت‌های ICU وزارت بهداشت را اضافه کنیم با توجه به اینکه با استانداردها و نیاز واقعی مردم فاصله زیادی داریم. 

وی در خصوص میزان تخت موجود به ازای هر بیمار در کشور عنوان کرد: در حال حاضر 1.5 تخت به ازای 1000 نفر جمعیت در کشور داریم که در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از جمله اروپا با 7 تخت، ژاپن 13.5 ، کره جنوبی 10.5 و ترکیه 2.7 تخت به ازای هر 1000 نفر جمعیت فاصله زیادی با استانداردهای بین‌المللی و منطقی داریم. 

وی در پایان ضمن تاکید بر کمبود سرمایه گذاری در این حوزه گفت: باید به موضوع زیر ساخت‌ها بیشتر توجه شود و قیمت تمام شده خدمات و تضمین دسترسی به خدمات از جمله راهکارهای ما برای تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه است. مساعدت دولت در سال به طور متوسط 2000 تخت بوده است در حالی که ما به 100 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم بنابراین حدود 50 سال زمان لازم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: