کد خبر: ۹۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 17
رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت با تاکید بر پیشگیری ازخوددرمانی کودکان توسط والدین ،توصیه های مهمی درباره مراقبت ازکودکان درفصل سردسال ارایه کرد.

دکتر سیدحامد برکاتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: حال در صورت ابتلا به آنفولانزا خوددرمانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


وی ادامه داد: والدین باید دقت داشته باشند که اگر کودک شان بیمار است و بیشتر از 24ساعت نیز اززمان بیماری اش می گذرد نباید خودسرانه دست به درمان بزنند بلکه خیلی فوری باید به پزشک مراجعه کنند.

متخصص کودکان در ادامه درباره تب کودکان نیزتصریح کرد: در مورد بروز تب بهترین کار مراجعه به پزشک است، زیرا تب یک علامت است نه بیماری.هرچند درمقدمه، استفاده از استامینوفن و پاشویه با آب ولرم اقدام مناسبی است.

وی افزود: بین 6ماه تا 5سال، شایع ترین سن تشنج ناشی از تب درکودکان است و هر تبی به هر علتی به ویژه اگر به سرعت ایجاد شود سیستم مغزی کودک نمی تواند آن را تحمل کند. بنابراین هر تبی به هر علتی در سنین 6ماه تا 3سال می تواند منجر به تشنج شود.

برکاتی یادآور شد: بنابراین والدین در صورت بروز تب در کودکان باید اقدامات اولیه نظیر پاشویه را انجام دهند؛ برخی از والدین به دلیل این که الکل به شدت درجه تب را پائین می آورد و تبخیر می شود از آن استفاده می کردند در حالی که هم اکنون به هیچ عنوان پاشویه الکل توصیه نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: