کد خبر: ۹۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
شفاآنلاین:جامعه>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از محقق نشدن منابع درآمدی وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه‌ها و مالیات از محل ارزش افزوده، بر ضرورت افزایش 10 تا 15 درصد بودجه این وزارتخانه نسبت به سال گذشته تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین : حمیدرضا عزیزی فارسانی  درخصوص طلب ۱۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت های دارویی تامین اجتماعی از بیمارستان‌ها، گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که درحال حاضر وزارت بهداشت ودرمان با آن مواجه است، بحث عدم تخصیص منابع در ردیف های بودجه برای این وزارتخانه است؛ به عنوان مثال 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها و یک درصد مالیات از محل ارزش افزوده عملا محقق نشده است.

نماینده مردم اردل ، فارسان ، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، افزود:‌ همچنین افت قیمت نفت، کسری بودجه را برای دولت به دنبال داشت که مشکلاتی دراین زمان متوجه وزارت بهداشت و درمان شده است؛ درحال حاضر پرداخت کارانه پزشکان نیز با تاخیر چند ماهه روبه رو شده و طلب سازمان های دارویی تامین اجتماعی از بیمارستان‌ها به علت عدم تحقق منابع و درآمدهای وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه اجرای توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی و رفع تحریم ها بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل می کند، تصریح کرد:‌ به طور حتم اجرای برجام و آزادسازی بسیاری از پول‌های بلوکه شده در بانک‌های خارجی به رونق تولید و اقتصاد کمک بسزایی می‌کند، بنابراین دراین شرایط است که می توان به رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان امیدوار بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان بخشی از منابع خود را از بودجه عمومی دولت تامین می کند، افزود: متاسفانه این بودجه محقق نشده و تنها با بهبود شرایط اقتصادی می‌توان مشکلات حوزه بهداشت را با راهکارهای موثری حل کرد؛ البته این نکته واقعیتی انکار ناپذیر است که بودجه سلامت هرکشوری باید به میزان حداکثر ممکن باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش بودجه وزارت بهداشت در سال 95، گفت: با توجه به گرانی برخی اقلام دارویی و افزایش تورم باید بودجه وزارت بهداشت برای سال 95 به میزان 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

گفتنی است؛ رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، از طلب ۱۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت های دارویی تامین اجتماعی از بیمارستان ها خبرداد.خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: