کد خبر: ۹۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان به ویژه سیگار گامی موثر جهت افزایش سلامت مردم و تامین منابع جدید در حوزه سلامت است.
به گزارش شفا آنلاین،حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت  در خصوص تاثیر مالیات بر کالاهای آسیب رسان به ویژه سیگار بر نظام سلامت گفت: وزارت بهداشت از اختصاص مالیات بر کالاهای آسیب رسان 2 هدف دارد هدف اصلی کاهش میزان مصرف کالاهای آسیب رسان که دو نتیجه را در پی خواهد داشت و شامل افزایش سلامت مردم و کاهش هزینه‌های تحمیل شده به حوزه سلامت است. 

وی افزود: دومین هدف وزارت بهداشت از مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان این است که منابع جدیدی برای حوزه سلامت ایجاد شود. طبق تجربه‌ای که اکثر کشورهای دنیا داشته‌اند افزایش مالیات بر سیگار می‌تواند مهمترین عامل کاهش مصرف آن و یکی از منابع اصلی تامین برای حوزه سلامت باشد. که طبق طرحی که ما ارائه کرده‌ایم می‌تواند طی 5 سال 11 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اضافه کند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: سال گذشته مراحل اولیه آن به خوبی انجام نشد اما امیدواریم که امسال بتوانیم این طرح را به نتیجه برسانیم در حال حاضر درصد مالیات بر سیگار بازدارنده نیست و باید افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: