کد خبر: ۹۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 12
شفا آنلاین>سلامت>امروزه برای درمان یا کمک به بهبود سریعتر بسیاری از اختلالات ماهیچه‌ای واسکلتی به جای برخی درمان‌های تهاجمی از فیزیوتراپی استفاده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،  دکتر محمد علی محسنی بندپی با اشاره به شیوه‌های کاهش درد در فیزیوتراپی  می‌گوید: استفاده از دستگاه‌های مکانیکی،  به‌کارگیری جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تجویز تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر روش‌هایی هستند که فیزیوتراپ با توجه به نیاز بیمار و آسیبی که گرفتار آن شده است برای کاهش درد وافزایش سطح سلامت وی یک یا چند نوع آن را به‌کار می‌گیرد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در ادامه می‌افزاید: در این روش‌ها از تحریکات الکتریکی،‌ پرتوهای نور،‌ گرما  و ورزش استفاده می‌شود. برای مثال استفاده از شیوه الکترو اکو پانچر یا همان طب سوزنی همراه با الکترو تراپی شیوه‌ای است که در آن فیزیوتراپ با استفاده از سوزن‌های مخصوص بسیار نازک که از طریق پوست وارد عضله و بافت می‌شود تحریکات الکتریکی را وارد عضله می‌کند که به کاهش درد منجر می‌شود.

دکتر محسنی بند پی می‌‌گوید: متأسفانه در برخی ازباشگاه‌های ورزشی و کلینیک‌ها افرادی غیرحرفه‌ای مشغول فعالیت در زمینه فیزیوتراپی هستند که باید نظارت جدی از سوی ارگان‌ها و مسئولان حوزه سلامت صورت گیرد، چراکه دخالت برخی افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمانی و خدماتی فیزیوتراپی نه تنها مشکلات جسمی بیمار را مرتفع نمی‌کند بلکه در بسیاری مواقع او را دچار آسیب‌های جدی تری هم می‌کند.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: