کد خبر: ۹۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 11
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرداد:
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >اجتماعی >رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور گفت: اگر شرایطی برای اعزام فراهم شده و به طور رسمی اعلام شود، بیش از ده هزار نیروی متخصص و پزشک متقاضی کمک به جبهه های مقاومت هستند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمد رئیس زاده در حاشیه مجمع سالانه بسیج جامعه پزشکی استان سمنان ، با اعلام این خبر افزود: آمادگی پزشکان کشور برای کمک انسانی به مردم مناطق جنگی در سوریه از آموزه های دین مبین اسلام و عطوفت برادری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که این روحیه جهاد در میان ما وجود دارد، با قدرت این مسیر را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان این که وظیفه ما کمک به مردم ستم دیده است و این وظیفه تاکنون به نحو احسن اجرا شد، اظهار کرد: به دلیل تخریب زیرساخت ها و یا مهاجرت کادر درمانی در مناطق جنگی کشورهای سوریه و عراق ، به میزانی که مردم مظلوم این مناطق نیاز داشته باشند، به آن ها یاری می رسانیم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با ذکر این مطلب که داشتن روحیه جهادی لازمه مبارزه با استکبار است، تصریح کرد: امروز این روحیه جهادی بسیار پرشورتر و باکیفیت تر نسبت به دوران دفاع مقدس در میان جامعه پزشکی ما وجود دارد.

**خدمات رایگان به 4 میلیون نفر در کشور
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور یکی از کارهای این نهاد را یاری رساندن به مردم دانست و گفت: سالانه چهار میلیون نفر از جمعیت مناطق محروم، صعب العبور و مرزی از خدمات رایگان پزشکی بهره مند می شوند.
وی در این همایش همچنین طی سخنانی ابراز داشت: بیمارستان های صحرایی، تیم های تک تخصصی، تیم های بهداشتی درمانی و تیم های اضطراری در انجام این خدمات نقش زیادی دارند.
وی با اشاره به تلاش بسیج برای تغییر ارائه خدمات از درمان محور به بهداشت محور خاطر نشان کرد: به این ترتیب عمده خدمات ما به سوی آموزش های بهداشتی، چادرهای سلامت، غربال گری بیماری ها و آموزش تغذیه سوق می یابد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با شاره به اینکه 6 هزار تیم اضطراری در کشور سازماندهی شد، افزود: این تیم ها در مواقع بحران آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور را دارند.

رئیس زاده با بیان اینکه در پنج سال گذشته 11 میلیون نفر در کشور تحت خدمت رایگان در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتند، اظهار داشت: علاوه بر این حدود 35 تیم نیز به کشورهای آسیایی و افریقایی اعزام شده اند.

رئیس زاده همچنین با اشاره به وجود 50 بیمارستان صحرایی در کشور یادآور شد: اولویت ما تلاش برای بهداشت محور شدن این بیمارستان هاست و هرچقدر دسترسی مردم به خدمات درمانی در شبکه سلامت کشور بیشتر شود نیاز به بیمارستان های صحرایی نیز کم تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه 400 کانون فعال این حوزه در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم تحولی جدی در حوزه سلامت ایجاد می شود.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر لزوم تشخیص اولویت اصلی حوزه سلامت خاطر نشان کرد: باید راه حل ها را جمع بندی کرده و به پتانسیل عظیم بسیج واگذار کنیم تا در رفع معضلات اقدام کند ولی متأسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: