کد خبر: ۹۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
شفا انلاین>سلامت>رئیس بخش مطبوعاتی وزارت بهداشت افغانستان با اشاره به حمله یک معتاد به فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت این کشور، ابتلای وی به بیماری اچ. آی. وی را کذب دانست و گفت: وزیر بهداشت به هیچ کشوری جهت درمان نرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،«اسماعیل کاووسی» رئیس بخش مطبوعاتی وزارت بهداشت افغانستان با اشاره به حمله یک معتاد به «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت، ابتلای وی به بیماری «اچ. آی. وی» را کذب دانست و گفت: وزیر بهداشت به هیچ کشوری جهت درمان نرفته است.

کاووسی گفت: در جریان جمع‌آوری معتادان از سطح شهر، وزیر بهداشت نیز کارمندان این وزارت را همراهی می‌کرد و اکثر این جمع‌آوری معتادان در تاریکی شب صورت می‌گرفت، زیرا در این صورت اولویت با معتادانی بود که جایی برای زندگی نداشتند.

وزیر نه به آلمان رفته و نه به هند

وی افزود: در جریان این جمع‌آوری‌ها، یک معتاد با استفاده از تاریکی شب از پشت با آمپول به بازوی فیروزالدین فیروز حمله کرد، اما این حمله کارآمد نبود و تنها در بدن وزیر خراشیدگی ایجاد کرد.

وی با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وزیر بهداشت بر اثر این حمله به بیماری«اچ. آی. وی» مبتلا شده آن را کذب دانست و گفت: پس از وقوع این حمله، وزیر بهداشت در داخل کابل معاینات بهداشتی خود را انجام داد و نه به هند و نه به آلمان جهت معالجه سفر کرد.

ابتلای وزیر به ویروس اچ.آی.وی کذب است

وی یکی از دلائل عدم سرایت آمپول به بدن وزیر بهداشت را پوشیده بودن فیروزالدین فیروز با لباس زمستانی عنوان کرد و گفت: با وجود این لباس‌ها و با توجه به عدم توانایی یک معتاد این آمپول به بدن وزیر تزریق نشد.

وزارت‌های بهداشت، کار و امور اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر طی روزهای اخیر اقدام به جمع‌آوری معتادان از سطح شهر کابل کرده که تاکنون در 2 دور توانسته حدود 700 معتاد را جمع‌آوری و به «کمپ فینیکس» واقع در شرق پایتخت که از نظامیان آمرکایی به جا مانده، انتقال دهند.

برخی رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که وزیر بهداشت بر اثر این حمله به ویروس اچ.آی.وی مبتلا شده است و برای درمان فوری نیز راهی هند و آلمان شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: