کد خبر: ۹۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 09
در دیدار با وزیر بهداشت ایران
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>تمام سلام نخست وزیر لبنان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و با وجود بحران ها پیشرفت کرده است اما مطمئن هستم که در دوره پساتحریم شاهد پیشرفت های بیشتر و گسترده تر ایران در همه زمینه ها خواهیم بود.
به گزارش شفاآنلاین : تمام سلام عصر جمعه در دیدار با دکتر « حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در کاخ نخست وزیری لبنان در بیروت گفت که ایران در دوره پسا تحریم به سرعت وارد مرحله ای جدید می شود.
وی در این دیدار که محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایارن در بیروت حضور داشت، ابراز امیدواری کرد که لبنان بتواند در سریعترین زمان ممکن از مشکلات متعدد از جمله مشکل انتخاب رئیس جمهوری نجات یابد.
نخست وزیر لبنان به دیدارش با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوراسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و گفت که با آقای روحانی در باره راهکاری های عبور منطقه از بحران ها گفت وگو کرده است.
تمام سلام بر ضرورت تقویت و تحکیم مناسبات و همکاری های تهران و بیروت از جمله در زمینه های سلامت ، پزشکی و علمی تاکید کرد.
براساس این گزارش، دکتر هاشمی هم بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت که با نخست وزیر لبنان در باره پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف به ویژه طبی ، آموزش و مطالعات پزشکی، سلامت عمومی و خدمات درمانی و همچنین تولید دارو گفت وگو کردیم.
وی این دیدار را سازنده توصیف کرد و افزود: گزارشی از وضعیت تولید دارو، مراکز آموزش پزشکی ، بیمارستان ها، سلامت و درمان و از جمله ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم ایران در بیش از 300 هزار مرکز بهداشتی ارائه کردیم.
وزیر بهداشت ایران خاطرنشان کرد که با نخست وزیر لبنان در باره ضرورت همکاری های مشترک به ویژه در زمینه ایجاد کارخانه ها مرتبط با تولیدات دارو در لبنان ، سرمایه گذاری های مشترک برای تامین نیازهای حدود 400 میلیون تن از ساکنان منطقه و همچنین همکاری سازنده و متین بین بازرگانان و سرمایه گذارانی ایرانی و لبنانی گفت وگو کردیم.
دکتر هاشمی با بیان این که امیدواریم که ملت عزیز و بزرگ لبنان از ثمرات این همکاری ها بهره مند شود ، تصریح کرد: روابط ایران ولبنان در عرصه های مختلف به ویژه علمی و دانش های پزشکی قدیمی و مستحکم است.
وی تاکید کرد که از همکاری های مستحکم بین بخش های دولتی و خصوصی ایران و لبنان استقبال می کنیم و امیدواریم ملت لبنان در رفاه و آرامش زندگی کند.
وزیر بهداشت ایران با تاکید به اهمیت استفاده کشورهای از تجربیات و مهارت های یکدیگر در عرصه های مختلف ، گفت که با وجود تحریم های تحمیل، ایران در زمینه علمی در جایگاه نخست منطقه قرار دارد و آماده است تجربیات و دانش های خود را در اختیار دیگر کشورهای منطقه به ویژه لبنان قرار دهد.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تحریم ها و محاصره ایران به زودی پایان می یابد و به اذن الهی شاهد رشد ، ترقی و تعالی بیشتر ایران خواهیم بود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در پایان سفر سه روزه به لبنان و سوریه، شامگاه جمعه (به وقت محلی) بیروت را به مقصد تهران ترک کردند.
براساس این گزارش، وزیر بهداشت و درمان صبح چهارشنبه گذشته در پاسخ به دعوت وائل ابوفاعورهمتای لبنانی و در راس هیاتی از مقامات ارشد وزارت بهداشت و درمان و سرمایه گذاران و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران ارشد شرکت های ایرانی حوزه غذا ، دارو و تجهیزات پزشکی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.
دکتررسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غدا و دارو، دکتر سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد، دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، دکتر محمد اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل در این سفر همراهی کردند.
وزیر بهداشت و هیات بلندپایه همراه او صبح روز(پنجشنبه) هم از طریق مرز زمینی مصنع – جدیده وارد سوریه شدند و با وائل الحلقی نخست وزیر، نزار الیازجی وزیر بهداشت و محمد عامر الماردینی وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفت وگو کردند و شامگاه پنجشنبه به بیروت بازگشتند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: