کد خبر: ۹۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>سلامت>محققان دریافتند عفونت پوستی که در بیماران مبتلا به لنفوم شایع است به رشد و گسترش این بیماری کمک می کند.

 به گزارش شفا آنلاین، لنفوم واژه ای کلی است که به تمام سرطانهای برخاسته از دستگاه لنفاوی اطلاق می شود . لنفوم پوست نیز جزء سرطان های سیستم ایمنی است که از پوست آغاز می شود.
این سرطان ها با اگزما و یا سایر وضعیت های پوستی اشتباه گرفته می شوند و به این دلیل اغلب زمانی تشخیص داده می شوند که تهاجمی شده و زندگی بیمار را به مخاطره می اندازند.
محققان دانشگاه کپنهاگ که این مطالعه را انجام دادند، گزارش دادند که سموم ناشی از باکتری استافیلوکوک، سیگنال هایی ارسال می کنند که سیستم ایمنی را تغییر می دهند و باعث می شود که لنفوسیت های دفاعی CD4-T، سلول های سالم را به جای سلول های سرطانی از بین ببرند و به گسترش این بیماری کمک کنند.
در دانمارک لنفوم پوست سالانه در کمتر از 50 درصد افراد تشخیص داده می شود و بر اساس اعلام انجمن سرطان آمریکا، لنفوم های پوستی حدود پنج درصد از 70 هزار موارد جدید از لنفوم غیر هوچکین را تشکیل می دهند که در سال 2014 تشخیص داده شد.
در لنفوم غیر هوچکینی ، سلولهای دستگاه لنفاوی ، حالتی غیر طبیعی بخود می گیرند بطوریکه بدون هیچ مهاری رشد کرده و تقسیم می شوند . ضمن اینکه طول عمر آنها از حالت طبیعی فراتر می رود ، از آنجائیکه بافت لنفاوی ، در قسمتهای زیادی از بدن وجود دارد ، شروع لنفوم غیر هوچکین می تواند در هر نقطه ای از بدن باشد .
ممکن است لنفوم غیر هوچکین در تنها یک گره لنفی ، یا گروهی از گره های لنفاوی و یا حتی در اندامی دیگر باشد . این نوع سرطان قادر است به هر قسمت دیگر بدن نظیر کبد ، مغز استخوان و یا طحال ، منتشر شود.
دکتر نیلز اودوم استاد ایمونولوژی و میکروب شناسی در دانشگاه کپنهاگ می گوید: این مطالعه به ما کمک کرد که بینش مهمی در مورد فرایندهایی که موجب فعال کردن و رشد سلول های سرطانی می شود، بدست آوریم.
وی افزود: عفونت های مکرر باکتریایی بیمار تنها اثر جانبی این بیماری نیست بلکه سلول های سرطانی از سموم موجود در این باکتری منفعت می برند.
محققان خاطر نشان کردند که در مطالعات بعدی به بررسی این موضوع می پردازند که آیا مقابله با عونت ها می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کرده و در نتیجه این بیماری را متوقف سازد یا خیر.
در این مطالعه که در مجله Blood منتشر شده است محققان با استفاده از سلول های T بدخیم و غیر بدخیم افراد اهدا کننده نشان دادند که سم باکتری روش سلول های ایمنی CD4-T تغییر می دهد به طوری که این سلول ها با سلول های سالم در بدن مبارزه کرده و به گسترش سرطان کمک می کنند.
از آنجایی که بیماران مبتلا به لنفوم در معرض عفونت های مکرری هستند، محققان گفتند که درمان تهاجمی تر این عفونت ها می تواند اثرات سموم باکتریایی را بر سلول های ایمنی خنثی کند.
با این حال محققان خاطر نشان کردند که باید در مورد نحوه وخیم تر شدن سرطان توسط باکتری و سموم آنها و نیز درک بهتر این موضوع که چه باکتری هایی سمم تولید می کنند و کدامیک از این بیماری ها با درمان و آنتی بیوتیک بهبود می یابد، مطالعات بیشتری صورت گیرد.ایرنا
برچسب ها: سرطان ، اگزما ، سلامت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
سلام .تشخیص دقیق وزودهنگام بیماری ام اف چگونه است؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: