کد خبر: ۹۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران با بررسی ریشه ها و مکانیسم سلول های عصبی انسان در سندرم رت و اوتیسم به عنوان یک مدل از بیماری های بالینی ، موفق به ارائه داروئی جدید شده اند که می تواند عارضه رت را کاملا درمان کرده و در درمان اوتیسم نیز موثر باشد .
به گزارش شفا آنلاین،پژوهش های جدید دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا منجر به شناسائی داروئی جدید شده است که برای درمان نقص های مرتبط با وظایف سلول های عصبی انسان کاربرد داشته و می تواند جهت درمان بیماران مبتلا به سندرم رت Rett Syndrome و اوتیسم استفاده شود .

داروی فوق به طور قطع قادر به درمان اختلالات ناشی از سندرم رت بوده و می تواند تا حد زیادی در درمان بیماران مبتلا به عارضه اوتیسم کاربرد داشته باشد .

سرپرستی این تیم تحقیقاتی بر عهده دکتر گونگ چن قرار داشته و در این مطالعات مشخص شد که این داروی جدید در بیماران فوق دارای تاثیری بسیار مثبت است .

وی در این ارتباط می گوید : هیجان انگیز ترین بخش تحقیقات ما این است که به طور مستقیم به بررسی ریشه ها و مکانیسم سلول های عصبی انسان در سندرم رت و اوتیسم به عنوان یک مدل از بیماری های بالینی پرداخته شده است .

در نتیجه این مطالعات مشخص شد که داروی فوق به طور قطع قادر به درمان اختلالات ناشی از سندرم رت بوده و می تواند تا حد زیادی در درمان بیماران مبتلا به عارضه اوتیسم کاربرد داشته باشد .

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره ژورنال علمی آنلاین شرح اقدامات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده ودر دسترس پژوهشگران قرار دارد . جهت مشاهده متن کامل پژوهش فوق ، اینجا را کلیک کنید . سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: