کد خبر: ۹۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 08
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران امریکایی در آخرین تحقیقات خود دریافتند که کودکان کمتر از پنج سال در خانواده های فقیر و در مناطق روستایی بیشتر در خطر مسمومیت دارویی قرار دارند .
به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات و بررسی های جدید نشان می دهد که کودکان کمتر از پنج سالی که در خانواده های فقیر و در مناطق روستایی زندگی می کنند ، بیشتر در خطر مسمومیت دارویی قرار دارند.

محققان در این بررسی ها دریافتند که در مناطق روستایی با نرخ بالای بیکاری احتمال اینکه یک کودک زیر پنج سال برای در معرض خظر قرار گرفتن مسمومیت دارویی به یک مرکز مراقب های پزشکی مراجعه کند، سه برابر بیشتر از مناطق دیگر است.

آنتونی فابیو، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده امریکا و از محققان این تیم پژوهشی در رابطه با صدمه دیدن این گروه کودکان از داروها می گوید : شناخت این که در چه محل و مناطقی کودکان در معرض خطر مسمومیت دارویی قرار دارند و داروها می تواند به آن ها آسیب وارد کند ، به ما این فرصت را می دهد که برای حل این مشکل به طور موثر مداخله کنیم .

فابیو در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : همچنین این مساله می تواند به پزشکان اورژانس کمک کند تا سوالات درستی را مطرح کنند و این موضوع زمانی بسیار مهم خواهد بود که  خانواده ها با علائم غیر قابل توضیح به واحد های پزشکی مراجعه می کنند .

پژوهشگران این تیم به منظور مطالعه دقیق تر موضوع فوق ، 26 هزار و 685 گزارش مسمومیت کودکان زیر پنج سال را  که در مرکز سوابق مسمومیت پیتسبورگ از سال های  2006 تا 2010 ثبت شده است ، مورد بررسی قرار دادند . آن ها این مساله را در نظر گرفتند که آیا می شود با یک تماس ساده به مرکز درمانی و گرفتن مشاوره ، در صورت لزوم اقدامات اولیه درمان را در خانه انجام داد و با در صورت تشخیص  و ارزیابی کادر مرکز درمانی ، کودک باید به یک مرکز درمانی نزدیک منتقل شود؟ در حل این مساله محققان به ترسیم نقشه ای از مناطق روستایی پر خطر پرداختند. با این نقشه برداری محققان چندین مکان ارجاع یا خوشه های جغرافیایی را در سراسر  مناطق غربی  و مرکز پنسیلوانیا نشان دادند.

محققان از این بررسی ها دریافتند که احتمال اینکه یک کودک زیر پنج سال برای در معرض خظر قرار گرفتن مسمومیت دارویی به یک مرکز مراقب های پزشکی مراجعه کند در مناطق روستایی با نرخ بالای بیکاری ، 3.2 بیشتر از سایر مناطق است .

فابیو در انتهای توضیحاتش اظهار داشت : ما معتقدیم  که می توان با منابع کمتر در نظارت کودکان ، در خانه ؛  مرکز درمانی یا در جامعه ، احتمال خطر مصرف دارو توسط کودکان را کاهش داده و مسمومیت های دارویی این قشر از جامعه را کم کنیم .  

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله  سم شناسی بالینی  journal Clinical Toxicology  به چاپ رسیده و در دسترس است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: