کد خبر: ۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
شفا آنلاین>سلامت>هشتاد بیماری از صد و دو بیماری ها ناشی از عوامل محیطی است ، بیست و چهار درصد معلولیت ها به عوامل محیطی برمی گردد.
به گزارش شفا آنلاین،مهرداد فرخی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با اشاره به  به رویکرد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به محیط زیست افزود: سه رویکرد اشاعه آموزش پایه محیط زیست با توجه به وجود گروه آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان در این دانشگاه،حفاظت از محیط زیست در حوزه سلامت ، با توجه به وجود مراکز تحقیقاتی همچون سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی در این دانشگاه و نگاه به محیط زیست از جنبه رفاه زیست محیطی، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی حاکم است. 

فرخی اظهار داشت : همیشه می گوییم که آلودگی آب ، خاک ، هوا و ...  وجود دارد اما اینکه آیا همه افراد بطور یکسان در معرض این آلودگی قرار دارند ؟ یا نه ، باید مورد بررسی قرار بگیرد که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می تواند با همکاری سازمان های حفاظت محیط زیست و بهزیستی ، نسبت به این موضوع ، مطالعاتی داشته باشد. 

وی تاکید کرد که امروزه ، شاخص های رفاه اجتماعی جای خود را به شاخص های رفاه زیست محیطی داده است و امیدوارم با اجرای طرح تدوین شده ، بحث محیط زیست و توجه به آن ، در جامعه اشاعه یافته و همه مردم ، تبدیل به محیط بانان این مرز و بوم شوند. 

فرخی به نیابت از ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توابخشی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پیشگام عرصه های گوناگون علمی و اجتماعی  است وامیدوارم در بحث تربیت مربیان و حفاظت از محیط زیست بتوانیم گامهای ارزند ه ای برداریم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: