کد خبر: ۹۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سرازی رازی از رونمایی واکسن جدید توکسوئیدی آنتروتوکسمی همزمان با همایش بزرگداشت نودمین سال تاسیس این موسسه، فردا چهارشنبه در مرکز بین المللی همایش های صدا و سیما خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،حمید کهرام شامگاه سه شنبه  افزود: بیش از 30 سال است که واکسن آنتروتوکسمی به صورت میکروبی تولید شده و میکروب زنده به دام تزریق می شود اما با تحقیقات انجام شده در بخش آر اند دی موسسه رازی، از این پس از سم (توکسوئید) میکروب در تولید واکسن استفاده می شود.
وی اظهار داشت: این واکسن با افزایش قدرت واکسیناسیون و میزان تولید، دام ها را در مقابل بیماری آنتروتوکسمی واکسینه می کند.
دکتر کهرام با بیان اینکه باکتری این بیماری در خاک و علوفه وجود دارد و وارد معده گوسفند می شود، تاکید کرد: این بیماری با تغییر فصل و تغییر تغذیه، گوسفندان را درگیر می کند و مرگ و میر بالایی دارد.
رئیس موسسه رازی با اشاره به سایر تولیدات جدید این موسسه گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از شش نوع واکسن و فرآورده جدید در این موسسه تولید شده که تولید هر کدام صرفه جویی ارزی قابل توجهی را نصیب کشور می کند.
وی افزود: واکسن های نیو فلورازی، دوگانه برونشیت و نیوکاسل، نیوکاسل کلون، نیوکاسل مقاوم به گرما، ارتقاء واکسن تب برفکی از 6PD50 به PD503، تب برفکی روغنی، توکسوئیدی آنتروتوکسمی و کیت های تشخیصی از تولیدات این موسسه در یک سال و نیم اخیر است.
دکتر کهرام هدف این موسسه را کمک به ارتقاء سلامت جامعه یاد کرد و اظهار داشت: این موسسه تلاش می کند مطابق با استانداردهای روز، محصولات و فرآورده های با کیفیتی عرضه کند.
موسسه رازی به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین موسسه تولید واکسن های دام و طیور و آبزیان در کشور و خاورمیانه بیش از 70 نوع واکسن های مصرف انسانی، دام، طیور، آنتی ژن ها، کیت های تشخیص بیماری و سرم های درمانی تولید می کند.
همایش نودمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، روز چهارشنبه 16 دی ماه جاری، با حضور مسئولان کشوری، شخصیت های علمی و اصحاب رسانه، در مرکز بین المللی همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه و فعالیت های موسسه رازی می توانند به آدرس www.90th.raziinstitute.ir (وبگاه اختصاصی بزرگداشت نودمین سال تاسیس موسسه رازی) مراجعه نمایند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: