کد خبر: ۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 2016January 06
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: از زمانی که تست پاپ اسمیر انجام می شود میزان مرگ و میر خانم ها به علت سرطان دهانه رحم به شدت کاهش یافته و میلیون ها زن درجهان از این طریق نجات یافته و می یابند.
دکتر فرشته دانشمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بی تردید تست پاپ اسمیر، انقلابی را در دنیای پزشکی و سلامت ایجاد کردتا بتوانیم موارد سرطان دهانه رحم را خیلی زود و در مراحل ابتدایی تشخیص دهیم.ضمن اینکه ازبروز انواع مشکلات نیز با تست به موقع پاپ اسمیر جلوگیری می شود.


وی به تمام خانم های متأهل توصیه کرد: در طول سال اول ازدواج برای اولین بار این تست را انجام دهند؛ چراکه بر اساس این تست تغییرات سلولی دهانه رحم از نوع عفونت یا مراحل قبل از سرطان قابل تشخیص است. به این ترتیب درصورت مشاهده بیماری،خیلی سریع تشخیص صورت گرفته و درمان مناسب برای بیمار نیز انجام می شود.
‫تست پاپ اسمیر‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی تأکید کرد: بنابراین خانم های در سن باروری باید به طور حتم 3 سال متوالی این تست را انجام دهند. در صورتی هم که نتیجه از نظر سرطان منفی بود و تغییرات التهابی و خوش خیم دهانه رحم تشخیص داده نشد نیز می توانند سالی یک بار تا سن 65سالگی این تست را انجام دهند؛ اگرهم نتیجه همه آزمایشات خوب باشد دیگر بعد از این سن نیازی به انجام مجدد تست نیز وجود ندارد.

متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: برای این تست اگر تغییرات التهابی  عفونت مشاهده شد باید درمان مناسب برای عفونت آغاز شود. تغییرات قبل از سرطانی شدن نیز بین 7 تا 10 سال طول می کشد تا این مراحل را طی کند و به سرطان دهانه رحم تبدیل شود. حال آن که آزمایش پاپ اسمیر این قابلیت را دارد که کوچکترین تغییرات سلولی قبل از سرطان را نشان دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: