کد خبر: ۹۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 05
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی-همایش ها>در مورد شباهت بینی‌های عمل شده می‌توان گفت نتیجه عمل‌های یک پزشک تا حدی شبیه به هم است.
    در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد و نتایج عمل بینی در بین پزشک‌های مختلف ممکن است، تفاوت‌های بسیاری داشته باشد، اما استانداردی از لحاظ قوس پشت بینی، میزان بالا رفتن و ابعاد بینی وجود دارد.

با توجه به اینکه همه سعی می‌کنند به آن استاندارد زیبایی برسند به نوعی همه از یک طرح کلی کپی برداری می‌کنند، اما چون تعدد تکنیک‌ وجود دارد و برای مثال یک جراح روش باز را انتخاب می‌کند و دیگری بسته، یکی پیوند غضروفی می‌گذارد و دیگری نمی‌گذارد، یکی تمایل بیشتری به کوچک کردن بینی دارد و دیگری تمایل به نمای طبیعی دارد، معمولا در اغلب موارد ظاهر بینی‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. اما باید بگوییم طرح کلی و استاندارد یک بینی که کمی سربالا، نوک بینی ظریف و کمی قوس برای بینی خانم‌ها، مورد طبعیت اکثر پزشکان قرار دارد. معمولا نحوه انتخاب پزشک نیز به این صورت است که بیماران اگر معرف داشته باشند که بینی معرف را نگاه کرده و اگر نداشته باشند هم به سایت پزشک مراجعه می‌کنند.

 معمولا گالری عکس‌های پزشک را نگاه می‌کنند و اگر طرحی که در ذهن دارند در گالری عکس‌ها وجود داشته باشد، آن پزشک را انتخاب می‌کنند. سلیقه کاری پزشکان هم متفاوت است. پزشکانی هستند که بیشتر فانتزی عمل می‌کنند و پزشک‌هایی هم هستند که بینی را طبیعی‌تر عمل می‌کنند و در واقع نظر بیمار مهم‌ترین تاثیر را دارد اما در شرایطی که قابل اجرا باشد.

 به فرض خانم یا آقایی که مراجعه می‌کند و بینی بزرگ وگوشتی دارد و می‌خواهد، بینی بسیار ظریفی داشته باشد، متاسفانه قابل اجرا نیست. ما وظیفه داریم در محدوده‌ای که مجاز هستیم، بینی را زیبا کنیم. باید محدودیت‌ها را به بیمار اعلام ‌کنیم و دو حالت هم دارد. یا بیمار مجاب می‌شود و قبول می‌کند که مثلا بینی گوشتی باید حالت طبیعی پیدا کند یا مصر است که بینی خیلی ظریف پیدا کند که در این صورت منصرف شده و به سراغ پزشک دیگری می‌رود.

       در حال حاضر تمایل کلی مردم به جراحی صورت بستگی به سن آنها دارد معمولا پسر‌ها و دختر‌های کم سن و سال یعنی در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال به سمت تزریقات ژل و راینوپلاستی تمایل دارند و وقتی سن بالاتر می‌رود به تدریج به سمت لیزر‌های پوست، لیفتینگ‌های صورت و جراحی پلک تمایل پیدا می‌کنند.
شهریار یحیوی متخصص گوش و حالق و بینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: