کد خبر: ۹۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016January 02
شفا آنلاین>طب سنتی>یک دستیار تخصصی طب سنتی تدابیر حفظ سلامتی برای مبتلایان به بیماری‌های ریوی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، مجید انوشیروانی درباره عملکرد ریه اظهار داشت: ریه برای انجام تنفس آسان و پیوسته، نیازمند مجاری و کیسه‌های هوایی منبسط شونده و انعطاف پذیری است که گذر هوا از آنها آسان باشد.

به‌گفته وی مواجه شدن با دودهای گرم، می‌تواند با تحریک پذیری بیشتر ریه در افراد مبتلا به آسم آلرژیک با حملات حاد حساسیت باعث بسته شدن راه‌های هوایی شود، در حالی که تنفس در هوای سنگین ماندۀ انباشته از دود، می‌تواند آثار تصلّب و خشکی در بافت ریه را افزایش دهد و برای مبتلایان فیبروز کیستیک، برونشیت مزمن و آسم‌های همراه با خلط، زیان‌آورتر باشد.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: با این نگاه، مواجهه با بوهای گرم تحریک کنندۀ ریه، (مانند ادوکلن‌ها و عطرهای گرم) در افراد مبتلا به آلرژی‌های تنفسی، و هنگام برخورد با دودهای گرم، زیان‌آور است.

انوشیروانی ادامه داد: کسانی که مثلاً در ظهر یک روز گرم، خارج از منزل به سر می‌برند، نباید از این عطرها و ادوکلن‌ها استفاده کنند. از سوی دیگر، افراط در مصرف خوراکی‌هایی که به‌شدت تولید کنندۀ بلغم و سودا باشند، در گروه‌های خطر همچون کودکان مبتلا به فیبروز سیستیک یا آسم مرطوب، و نیز در بیماران سالمند سردمزاج با زمینه و سابقه آسم مرطوب، برونشیت مزمن، و سرفه‌های پُرخلط، زیان‌بارتر است، زیرا می‌تواند از طریق انباشتن راه‌های هوایی از ترشحات غلیظ و یا ایجاد خشکی و سختی در راه‌های هوایی، عملکرد افراد را کاهش دهد.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات، یا ماست و خیار، یا نوشیدن آب سرد، به‌ویژه همراه با غذا، در چنین کسانی نامناسب است.

وی با یادآوری اثرات خشکی‌زای آلودگی هوا اشاره کرد که مصرف بی‌ملاحظۀ خوراکی‌های ترش‌مزه، به‌ویژه سرکه و آبغوره و میوه‌های گس و قابض نیز برای حنجره و ابتدای مجاری هوایی ریه زیان‌آور است و کسانی که دچار تنگی یا آزردگی و التهاب مجاری تنفسی هستند، باید از آن پرهیز کنند.

برچسب ها: طب سنتی ، لبنیات ، آسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: