کد خبر: ۹۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۴ - 2016January 01
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص مغز و اعصاب، بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب را انواع سردردها، حملات تشنجی و سکته‌های ‌مغزی عنوان کرد و گفت: اولین علامت تومو‌رهای مغزی،‌ می‌تواند تشنج یا سردرد باشد.
به گزارش شفا آنلاین، دكتراحمد نگهي، در مورد نخستین علائم تومور مغزی گفت:سزدردهای مزمن یا سردردهایی که ناگهانی آغاز شده و به داروهای معمول جواب ندهد،‌ می‌تواند از نشانه‌های نخستین تومور مغزی باشد. این مسئله در افرادی که سابقه سردرد ندارند بیشتر است البته سردرد به سرعت رشد تومور و محل آن بستگی دارد.

او افزود: سردرد همراه با استفراغ، دوبینی و یا تاری دید، از نشانه‌های احتمال تومور مغزی است که اگر بتوانیم سریع این بیماری را تشخیص دهیم، شانس امید به زندگی افزایش می‌یابد.

نگهی درباره درمان تومورهای مغزی گفت: اکثر مواقع این درمان‌ها توسط جراحی یا گامانایف انجام می‌گیرد. گانامایف یک تکنولوژی جدید است و به جای اینکه تومور را از بیرون رادیوگرافی کنند به داخل آن اشعه وارد کرده و از طریق سوزاندنش، آن را کوچک می‌کنند. همچنین برای برداشتن تومور،‌ بهتر است ابتدا آن را با گامانایف کوچک و از سایر اجزا جدا کرد.


او در مورد اینکه آیا تومورهای مغزی در کشور افزایش یافته یا خیر، گفت: آمار علمی دقیقی در این رابطه گزارش نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: