کد خبر: ۹۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۴ - 2015December 30
متخصص طب سنتی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص طب سنتی بهترین نوع تغذیه برای روزهای آلودگی هوا را برشمرد.
دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: یکی از راه های کاهش آلودگی هوا پاشیدن سرکه به دیوارهای حیاط خانه ومحیط اطراف و دودکردن اسپند و کندور است.

وی ادامه داد: همچنین خوردن آب شلغم یا پختن شلغم با مقداری آب و شکر و سپس خوردن آن برای مقابله با آلودگی هوا موثر است.

 عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران اظهار کرد: استفاده از برخی خوراکی ها مانند تخم کتان  هم مفید است .برای این منظور می توان یک قاشق مرباخوری تخم کتان رادر یک لیوان آب دم  کرد و مصرف نمود؛ البته مصرف آن نباید بیشتر از 3هفته طول بکشد.

به گفته وی، مصرف روزانه عسل به جهت تقویت سیستم ایمنی هم خالی از لطف نیست و در صورتی که شخصی مشکل گوارشی خاصی با شیر نداشته باشد مصرف شیرنیز بسیار مفید است.

وی توصیه کرد: افرادی که ترشح و خلط دارند از دم کرده آویشن  استفاده کنند و آنها که سرفه خشک دارندو نه ترشحات و خلط، دم کرده گل بنفشه یا گل ختمی مصرف نمایند.روغن بنفشه هم برای تنگی نفس خوب است به گونه ای که باید  روی قفشه سینه نیز مالیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم آن که در آلودگی هوا نباید از مواد غذایی سودا زا استفاده کرد.درهمین راستا در مصرف مواد غذایی مانند عدس و گوشت گوساله به دلیل سودازا بودن باید خیلی دقت کرد. البته این امر خیلی ارتباط مستقیمی با آلودگی هوا ندارند حال آنکه نکته مهم به دلیل سودا زا بودن آنهاست.

متخصص طب سنتی افزود: بنابراین در فواصل سرد که خون خود به خود غلیظ می شود نیز بهتر است خیلی از غذاهای سودا زا استفاده نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: