کد خبر: ۹۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>سلامت> تحقیقات جدید نشان داده است که بیماران در معرض خطر بالای حمله قلبی یا سکته مغزی، باید صرفنظر از این که فشارخون آنها چه عددی را نشان می‌دهد، از داروهای کاهنده فشارخون استفاده کنند.
 به گزارش شفا آنلاین،   پروتکل‌های قبلی، دارودرمانی را فقط هنگامی که میزان فشارخون به عدد خاصی برسد توصیه کرده بودند. این حد آستانه قبلا 130 بر 85 میلی‌متر جیوه بود اما اخیرا به 140 بر 90 میلی‌متر جیوه برای افراد غیرسالمند و 150 بر 90 برای سالمندان تغییر یافته است. جدیدترین رژیم‌های درمانی بر اساس تحلیل 123 مطالعه انجام شده بین سال‌های 1966 تا 2015 که در مجموع 600 هزار بیمار در آنها شرکت داشتند تعیین شد.


       گزارش اخیر در شماره 23 دسامبر نشریه لانست به چاپ رسیده است. کاظم رحیمی، سرپرست تحقیق از انستیتو سلامت دانشگاه اکسفورد در انگستان می گوید:«یافته‌های ما به وضوح نشان می‌دهد که شروع دارو در سطوح پایین‌تر از آنچه که در دستورالعمل‌ها ذکر شده لازم است و می‌تواند به میزان قابل توجهی شیوع بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش داده و جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.»

       مشکل اصلی ما در بیماران با سابقه بیماری‌های قلبی یا نارسایی قلبی، بیماری کلیوی یا دیابت همزمان است. این بیماران در معرض خطر بالای حمله قلبی یا سکته مغزی هستند. به ازای هر 10 میلی‌متر جیوه کاهش در فشارخون سیستولیک، میزان بروز بیماری قلبی به یک پنجم کاهش می‌یابد. این گفته حتی در مورد بیمارانی که در ابتدا فشارخون شان کمتراز 130 بر 85 میلی‌متر جیوه بوده نیز صادق است.PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: