کد خبر: ۹۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۴ - 2015December 28
شفا آنلاین>سلامت>کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده در بررسی‌های خود دریافته که شواهد کنونی برای برقراری تعادل میان فواید و خطرات غربالگری اختلالات لیپید در کودکان کافی نیست، متذکر می‌شود که توصیه‌های منتشر شده در مورد استفاده از استاتین‌ها در بزرگسالان، براساس سن بیمار بسیار متغیر هستند.
به گزارش شفا آنلاین، این یافته‌ها از دو پیش‌نویس بیانیه‌ توصیه‌ای گرفته شده که در تاریخ 2 دسامبر 2015 به‌صورت آنلاین بوسیله این کارگروه منتشر شده‌اند.

       محققان کارگروه مذکور منابع و شواهد موجود را بررسی کردند تا تعیین کنند که آیا غربالگری اختلالات لیپیدی در کودکان و نوجوانان کمتر از 20 سال، بدون آنکه اختلال لیپیدی شناخته شده‌ای داشته باشند، ضرورتی دارد یا خیر. همانطور که اشاره شد، در این رده سنی، شواهد موجود کافی نیستند و نمی‌توان به صراحت گفت که کودکان و نوجوانان با سن کمتر از 20 سال، غربالگری شوند یا خیر.

       محققین همچنین شواهد و منابع دردسترس را برای استفاده از استاتین در پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلبی‌عروقی در بزرگسالان ارزابی کردند. براین اساس و با توجه به داده‌های به دست آمده، می‌توان تجویز دوزهای کم تا متوسط استاتین را برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در بزرگسالان 40 تا 75 سال که حداقل یک عامل خطر این دسته از بیماری‌ها را داشته و خطر 10 ساله بروز حادثه قلبی‌عروقی در آنها حداقل 10 درصد باشد، توصیه کرد (B recommendation).

       برای بیمارانی که خطر 10 ساله بروز حادثه قلبی‌عروقی در آنها 5/7 تا 10 درصد باشد، این توصیه‌ها به وضعیت هر بیمار به‌طور فردی بازمی‌گردد (C recommendation). افراد بزرگسالی که حداقل 76 سال سن داشته و سابقه‌ای را ازحمله قلبی یا استروک ذکر نمی‌کنند، شواهد موجود برای رسیدن به تعادلی میان مزایا و خطرات تجویز استاتین‌ها برای پیشگیری از حادثه قلبی‌عروقی ناکافی هستند (I statement).

       آنچه در این گایدلاین‌ها اهمیت زیادی دارد، آن است که کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده بر اهمیت استفاده از استاتین‌ها به عنوان کاهنده خطر بروز حوادث قلبی‌عروقی در جمعیت در معرض خطر بیشتر صحه گذاشته است. همانطور که کمیته دستورالعمل لیپید معتقد است، ما نباید فقط بر LDL تمرکز داشته و آن را هدف درمانی خود قرار دهیم، بدون آنکه بر درمان آنها و رسیدن به اهداف درمانی توجه داشته باشیم. Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: