کد خبر: ۹۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015December 27
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون در جلسه‌ای با حضور مسوولان امور آموزشی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت و موسسه طب انتقال خون گفت‌: آموزش‌های کاربردی سبب تجویز به موقع و به جا و مدیریت مصرف خون می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،در این جلسه در خصوص گسترش رشته های تخصصی هماتولوژی و بانک خون و پرستاری انتقال خون و ایجاد دوره های آموزشی بالینی و کاربردی انتقال خون بحث و گفتگو شد.

بنا براین گزارش دکتر علی اکبر پور فتح اله  در این جلسه ضمن طرح مباحث آموزشی طب انتقال خون و نیاز کشور به برگزاری دوره های آموزشی این رشته، وجود آموزشهای کاربردی را سبب تجویز به موقع و به جا و مدیریت مصرف خون دانست.

وی تاکید کرد: استقرار کشوری هموویژلانس در بیمارستانهای کشور، نیاز به آگاهی کادر درمانی از طب انتقال خون دارد.

دکتر پور فتح اله افزود: با ابلاغ آیین نامه راهنمای مصرف خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی بسیاری از مشکلات مصرف بی رویه  خون حل خواهد شد.

وی  از استقرار نرم افزار بیمارستانی انتقال خون خبر داد :این نرم افزار سبب می شود چرخه انتقال خون بیمارستانی از رگ گیرنده تا دهنده به صورت متمرکز ثبت و پایش شود و این کار نقش مهمی در مدیریت مصرف خون دارد.

در ادامه این جلسه دکتر مقصودلو ضمن معرفی موسسه طب انتقال خون نکاتی در مورد بسته آموزشی و سرفصلهای آن در مورد آموزش کارشناسی ارشد پرستاری، پزشکان عمومی و متخصصان جراحی ذکر کرد.

حضور مشاور طب انتقال خون در بیمارستانها، اخذ دیپلم انتقال خون برای برخی متخصصان و گسترش باز آموزی کادر درمان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

دکترباقر لاریجانی ،معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز  در این جلسه  تاکید کرد:  رشته های پرستاری که گرایشهای آن با انتقال خون سرو کاردارد باید  مورد آموزش قرار گیرند و بررسی لازم صورت گیرد تا تداخل آموزشی پیش نیاید.

در این جلسه دکتر لاریجانی، معاون وزیر بهداشت، دکتر سید منصور رضوی دبیر شواری عالی برنامه ریزی پزشکی ، دکتر خالق نژاد طبری دبیر شواری گسترش دانشگاههای علوم پزشکی ، دکتر علی بیداری مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی و دکتر حاجتی دبیر شواری آموزش علوم پایه پزشکی و دکتر حمید اکبری دبیر شواری آموزشی دارو سازی و تخصصی و خانم دکتر چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی حضور داشتند.

مسوولان سازمان انتقال خون و موسسه طب انتقال خون نیز از دیگر حاضران این جلسه بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: