کد خبر: ۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 2015December 25
شفا آنلاین>سیاسی>عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: نام نویسی داوطلبان نامزدی مجلس خبرگان رهبری 62 درصد ومجلس شورای اسلامی تاکنون 61 درصد درمقایسه با دوره قبل رشد داشته است.
به گزارش شفا آنلاین،رحمانی فضلی اظهارکرد: 801 نفر داوطلب نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری درهفت روز مهلت قانونی در سراسر کشور نام نویسی کردند که درمقایسه با 493 نفر دردوره قبل ازرشد 62 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: همچنین تا ساعت 16 روزپنجشنبه هشت هزار و519 داوطلب نامزدی شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درسراسر کشور نام نویسی کردند که در دوره قبل آن پنج هزار و283 نفر بوده است وتاکنون 61 درصد رشد داشته است.
وزیر کشور افزود : تمایل افراد مختلف سیاسی ونخبگان برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره قبل افزایش داشته است.
رحمانی فضلی بیان کرد: متناسب با نام نویسی نامزدهای انتخاباتی، هواداران و طرفداران بیشتری درصحنه می آیند که امیدواریم این انتخابات مظهر شکوه، تجلی واقتدار ملت باشد.
وی درزمینه تایید ویا رد صلاحیت نامزدها گفت: تاکید ما همچون گذشته براین است که رد صلاحیت ها باید درچارچوب قانون صورت گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا آنجا که قانون اقتضا می کند واختیاراتی که به شورای نگهبان، هیات های اجرایی ونظارتی داده شده بررسی صلاحیت ها متناسب با آن باشد، خوشبختانه تاکنون همکاری وهمراهی ما وشورای نگهبان به خوبی پیش رفته است.
وزیر کشور گفت : تلاش ما براین است که قانون بطور کامل ازسوی هیات های نظارت، اجرایی وشورای نگهبان اجرا شود که یقین داریم همه به دنبال اجرای قانون هستند.
رحمانی فضلی درپاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای جابجایی استانداران وفرمانداران در کشور دارید، گفت : برای تغییر استانداران وفرمانداران هیچ برنامه ای نداریم چون متناسب با شرایط مختلف ومولفه هایی که برای ارزیابی داریم اقدام به جابجایی می کنیم.
وی ادامه داد: البته بحث انتخابات وشرایط سیاسی اقتضا می کند مدیران سیاسی ثبات داشته باشند ولی بازهم اگر شرایط به گونه ای باشد که نیاز به تغییر احساس شود این کار را انجام می دهیم.
وی درخصوص استقرار میز افغانستان وپاکستان درزاهدان گفت : با توجه به اهمیت سیستان و بلوچستان می توان دبیرخانه این میز را دراین استان با توجه به همسایگی با دوکشور افغانستان و پاکستان همانند تهران داشته باشیم وازنظر اینجانب مانعی دراین کار وجود ندارد ولی کارهای حقوقی آن باید پیگیری شود.
وزیر کشور با اشاره به تفاهم نامه های مرزی بین ایران، پاکستان وافغانستان گفت: تفاهم نامه های همکاری درزمینه امنیتی با کشورهای همسایه شرقی ایران برقراراست ونیروهای مرزبانی و استاندار سیستان وبلوچستان سفرهایی به این کشورها داشته اند.
وی گفت : بازارچه های مرزی موجود درسیستان و بلوچستان باید فعال شوند و تمام امکانات، خدمات وتجهیزات برای آنها درنظر گرفته شود تا مرزنشینان بتوانند به بهره گیری از ظرفیت های موجود برای تبادل کالا و تجارت و امرار معاش و رفاه برخوردار شوند.
وی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان مطالعات و پیشنهادهایی برای افزایش بازارچه های مرزی به وزارت کشور ارائه داده که در نخستین نشست با پاکستانی ها این موضوع مطرح می شود.
وزیر کشور درخصوص اقدامات انجام شده از سوی دولت برای لایحه منطقه آزاد سیستان گفت: در سفر رئیس جمهوری به سیستان خواست اصلی مردم منطقه ایجاد منطقه آزاد سیستان بود که دکتر روحانی تاکید کردند موضوع منطقه آزاد باید با کار کارشناسی بررسی شود که با پیگیری های استاندار سیستان وبلوچستان ووزارت کشور که عضو شورای عالی مناطق آزاد است این طرح درهیات دولت با رای بالا تصویب شد.
وی ادامه داد: دولت وظیفه خودش را درحمایت ازمنطقه آزاد به خوبی انجام داده وباید نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش کنند تا این لایحه تصویب شود.
 وزیر کشور به همراه دو معاون این وزارتخانه صبح روزپنجشنبه وارد زاهدان شد و در سفر یک روزه خود ضمن افتتاح 10 بیمارستان صحرایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و دیدار با ریش سفیدان، معتمدان و نخبگان سیستان و بلوچستان، عصر امروز (پنجشنبه) نیز در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان حضور یافت.
شرکت در آیین آغاز هفته وحدت در مسجد مکی اهل سنت زاهدان پس از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های وزیر کشور و هیات همراه بود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: