کد خبر: ۹۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 2015December 24
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه به مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق محروم ایران اسلامی به ویژه سیستان و بلوچستان و شهرستان های دور افتاده آن مانند نیکشهر از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی روز پنج شنبه در نشست شورای اداری و دیدار با معتمدان نیکشهر اظهارداشت: ساخت بیمارستان 64 تختخوابی و تلاش برای بهبود سلامت مردم نمونه ای از توجه دولت به این شهرستان محروم است.
وی افزود: شهرهای سیستان و بلوچستان مردم خونگرم و وفاداری دارد که این وزارتخانه از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به آنان دریغ نمی کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تا کمتر از یک سال آینده ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی جدید برای این شهرستان در دستور کار قرار می گیرد و بیمارستان نیکشهر از نظر تجهیزات و کادر پزشکی متخصص تکمیل خواهد شد.
هاشمی بیشترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را جذب نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: دولت استخدام نیروی انسانی را ممنوع کرده است.
وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با تلاش شبانه روزی نیروهای بهداشتی درمانی رشد خوبی داشته به طوری که بودجه آن در دو سال 10 برابر شده است.
فرماندار نیکشهر نیز با قدردانی از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان گفت: سرانه هر تخت بیمارستانی در این شهرستان سه هزار و 593 نفر است.
صاحب گل صالحی ایجاد درمانگاه تخصصی و ساخت مرکز درمان بستر در بخش های بنت، لاشار و آهوران را خواستار شد.
وی گفت: بیماران روستاهای نیکشهر از فاصله 80 تا 190 کیلومتری به مرکز شهرستان برای معالجه و درمان مراجعه می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 20 میلیارد ریال سالانه هزینه اعزام و رفت و آمد بیماران از شهرستان نیکشهر برای درمان به سایر نقاط کشور است.
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه نیکشهر نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار و سایر مسئولان استانی مورد توجه وزیر بهداشت قرار گیرد.
امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز گفت: این شهرستان مردمی وفادار به نظام، مومن و دوستدار انقلاب دارد به طوری که این وفاداری را در جبهه های جنگ تحمیلی با تقدیم جوانترین شهید کشور ثابت کرده اند.
مولوی عبدالله وحیدی فر افزود: بیش از 70 درصد بیماران شهرستان نیکشهر توانایی عزیمت به شهرهای همجوار و استان های دیگر را برای درمان ندارند.
وی توجه بیشتر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به افزایش تخت های بیمارستانی و استخدام پزشک متخصص را خواستار شد و اظهار داشت: مردم شهرستان دور افتاده نیکشهر همواره دعاگوی مسئولان و خدمتگزاران نظام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: خدمت در بخش سلامت حد و مرز نمی شناسد و ارائه خدمات بهداشتی باید در تمامی مناطق انجام شود.
دکتر محمودرضا میری بنجار از استاندار سیستان و بلوچستان، امامان جمعه و فرماندار برای پیگیری کارهای بیمارستان نیکشهر قدردانی کرد و افزود: ساخت بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان نمونه ای از وحدت مردم و مسئولان است.
شهرستان نیکشهر با 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان 1390، دارای 127 هزار و 872 نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش، سه شهر و 11 دهستان است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: