کد خبر: ۹۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>کلامیدیا بیماری خاموشی است که آمار بالای قربانیان آن پژوهشگران را به مطالعه روی تولید واکسن مؤثر وادار می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،کلامیدیا بیماری خاموشی است که سالانه افراد زیادی را  مبتلا می‌سازد و عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها در بردارد.

پژوهشگران برای مقابله با این بیماری در تلاش برای تولید نوعی واکسن هستند که به صورت مخاطی از طریق بینی به بدن بیمار وارد شده و باعث ترشح پادتن مناسب می‌گردد. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن می‌تواند به مبارزه با این بیماری و سایر بیماری‌های نظیر آن بپردازد.

یک شرکت زیست دارویی اخیراً اعلام کرده است که واکسن نانوامولسیون کلامیدیا در یک آزمایش چالش برانگیز بر روی موش‌ها مؤثر واقع شده است. این واکسن که به صورت کمکی در کنار واکسن اصلی کلامیدیا مصرف شده و روش استعمال آن نیز از طریق بینی است، به مقاومت بیشتر بدن در برابر بیماری می‌انجامد.

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی است که طبق آمار سالیانه حدود 2.86 میلیون مورد سرایت این بیماری گزارش می‌شود. همچنین در 80 درصد از زنان مبتلا به این بیماری هیچ علامتی مشاهده نمی‌شود.

دکتر بیگلی می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که استفاده از واکسیناسیون مخاطی، بهترین امید برای تولید واکسنی است که از افراد در برابر کلامیدیا محافظت کند.

دیوید پرالتا مدیراجرایی این شرکت نیز معتقد است: مطالعات اولیه نتایج هیجان‌انگیزی از یک واکسن داخل بینی نانوامولسیونی در ترکیب با یک پروتئین کلامیدیایی جنسی نشان داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: