کد خبر: ۹۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از افراد پیر و یکسری رژیم لاغری اشتباه هستند و به عواقب آن نمی‌اندیشند بهتر است با آگاهی به سراغ رژیم لاغری برویم.
به گزارش شفا آنلاین،مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص تأثیرات رژیم غذایی نادرست بر بدن گفت: محاسبه ترکیبات مناسب غذایی برای بدن، موجب آفت، چین و چروک پوست، ریزش مو و بروز مشکلات دیگر برای افراد می‌شوند. 

وی افزود: افراد نباید سر خود، رژیم لاغری بگیرند. معمولاً هرچه رژیم عاری از موادی مانند: ویتامین E,C,D و غیره که برای بدن و به ویژه پوست مناسب هستند نباشدT توصیه نمی‌شود زمانی که این مواد رژیم غذایی نباشد موجب مشکلات در بدن خواهد شد.

وی ادامه داد: ویتامین C در گوجه فرنگی، لیمو، هنداونه، نارنگی، توت فرنگی و غیره و ویتامین D در سبزیجات، زرده تخم مرغ و غیره و ویتامین E در سیب زمینی، اسفناج، روغن آفتاب گردان و غیره وجود دارند.

صفوی در خصوص جایگاه آب در رژیم غذایی بیان کرد: جایگاه آب در رژیم غذایی به میزان مصرف آب افراد در طول روز دارد. اگر فردی در طول روز به غیر از آب از مایعات دیگری مانند: دوغ، ماءالشعیر و غیره و میوه‌های آب‌دار استفاده نمی‌کند باید در طول روز 12-10 لیوان آب بخورد همچنین اگر فردی به غیر از آب از مایعات و میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه و غیره استفاده می‌کنند میزان آب کمتری بخورند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌های آب‌دار، نوشیدنی‌های سالم مانند عرقیات: عرق بهار نارنج، بیدمشک و غیره بسیار خوب هستند. برای افرادی که به دنبال لاغر شدن هستند توصیه می‌کنیم خود میوه‌ها را بخورند به دلیل وجود فیبر در میوه معده پر می‌شود. آب هندوانه و آب هویج برای افراد لاغر مناسب است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: