کد خبر: ۹۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>تغذیه نقش مؤثری در سلامت و رشد کودکان دارد و والدین باید به این مسأله بسیار توجه کنند.

به گزارش شفا آنلاین،  دکتر اکبر کوشان فر متخصص کودکان  با اشاره به اینکه کودکان برای سپری کردن مراحل رشد خود نیاز به مواد غذایی و ویتامین دارند، می‌گوید: وزن کودکان در زمان یک سالگی به 3 برابر وزن تولدشان می‌رسد و در سال دوم نیز 5 کیلو به وزن کودک اضافه خواهد شد بنابراین به علت رشد سریعی که کودکان دارند توصیه می‌شود که آنها منابع غذایی مناسبی را در دسترس داشته باشند.

وی در خصوص منابع غذایی مهم مصرفی کودکان، تصریح می‌کند: گوشت قرمز، مرغ و مصرف لبنیات بویژه شیر از مواد ضروری مورد نیاز بدن کودکان است. مصرف شیر نقش مؤثری در رشد و افزایش سلامتی کودکان ایفا می‌کند بنابراین کودکان باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کنند.

دکترکوشان فر با اشاره به اینکه مصرف نان، مرباجات و مواد قندی نیز از مواد غذایی مهم برای افزایش سلامتی کودکان است، بیان می‌کند: ویتامین‌ها نیز یکی دیگر از ضروریات رشد کودکان است. آب هویج و زرده تخم مرغ از موادی هستند که می‌توان برای تأمین ویتامین A کودکان از آنها استفاده کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان می‌کند: مصرف ویتامینD برای رشد استخوانی کودکان بسیار ضروری است. به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای تأمین ویتامین D کودکان‌شان آنها را به مدت 20 دقیقه در معرض نور آفتاب قرار دهند.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: