کد خبر: ۹۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 19
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> رابرت گرس، شیمی‌دان سوئیسی می‌گوید: «آنچه کمیاب‌تر، منحصربه‌فردتر و گران‌تر از الماس است، کد ژنتیکی هر فرد است.»
   به گزارش شفا آنلاین،گرس، مغز متفکر پروژه‌ای به نام «هویت درونی» است که کد ژنتیکی فرد موردعلاقه شخص را در حلقه ازدواج او جاگذاری می‌کند و از آن یک جواهر فوق‌العاده منحصر به فرد می‌سازد.

این شیمی‌دان می‌گوید: «ما کار خود را با تفکر حول این موضوع شروع کردیم که با این فناوری چه می‌توانیم بکنیم و دریافتیم از آنجا که کد ژنتیکی هر فرد او را منحصربه‌فرد می‌کند، اگر همراه با یک سنگ گران‌بها باشد، از آن یک جواهر بی‌همتا می‌سازد.» اما این انگشتر چگونه ساخته می‌شود؟ ابتدا شخص باید نمونه آب دهان خود را با یک گوش‌پاک‌کن پنبه‌ای تهیه کند و سپس آن را به آزمایشگاه گرس در سوئیس بفرستد.

نمونه‌ها اینجا فرآوری می‌شوند و DNA استخراج و خالص‌سازی می‌شود. سپس دانشمندان به این مایع که حاوی DNA است مواد شیمیایی اضافه می‌کنند تا در دمای اتاق شکل شیشه‌ای پیدا کند (این فرایند شبیه فسیل کردن حشره‌ها در عنبر است).

       آنچه حاصل می‌شود یک جامد شیشه‌ای شکل حاوی رشته‌های DNA است. سپس دانشمندان این جسم را در یک حلقه الماس 0/02 قیراطی قرار می‌دهند. پروژه هویت درون پیشنهاد کرده است که DNA را در حلقه نقره استرلینگ، ساعت‌های سوئیسی و گردن‌آویزهای طلا جاسازی کند. این پروژه تاکنون 9هزار دلار درآمد کسب کرده است، اما رابرت گرس گفته است امیدوار است به زودی به درآمد 20هزار دلاری برسد. livescience
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: