کد خبر: ۹۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 20
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از آنجا که کمتر از 6ماه به اتمام این دوره مجلس مانده بنابراین فرصت کافی برای تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت وجود ندارد، ضمن این که من برای انجام این کار ضرورتی هم نمی بینم.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر درباره این که چرا مجلس دنبال تحقیق و تفحص از طرح تحول نظام سلامت است؛ گفت: مجلس دنبال تحقیق و تفحص از طرح تحول نظام سلامت نیست؛بلکه امکان دارد تعدادی از همکاران طرح را امضاء کنند اما بدلیل اینکه کمتر از 6ماه به اتمام این دوه مجلس مانده به طور معمول به دلیل نبود فرصت کافی تحقیق و تفحص انجام نمی شود.


وی تحقیق و تفحص را ازاختیارات قانونی نمایندگان و مجلس دانست و خاطرنشان کرد: البته امکان دارد دیدگاه من با سایرین تفاوت داشته باشد،زیرا من برای این کار ضرورتی نمی بینم اما همکارانی که مسئله تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را مطرح کرده اند به طور حتم انجام آن را هم ضروری می دانند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: دیدگاه طرح تحول نظام سلامت این است که وقتی مردم به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند سهمی از جیب خود نپردازند و ما هم موافق چنین موضوعی هستیم.


وی همچنین افزود: این امر خواسته مقام معظم رهبری بوده که 25 سال پیش به روسای دانشگاه ها فرمودند وخوشبختانه بالاخره دولتی پیدا شد تا خواسته ایشان را عملی کرده و دلیلی برای مخالفت با آن نیز وجود ندارد.

شهریاری اظهارکرد: به نظر من این طرح در رابطه با بیماران در بیمارستان های دولتی به شدت موفق عمل کرده وبه همین خاطرنیزمردم ازآن راضی هستند.


وی بیان کرد:البته هر طرح بزرگی مشکلاتی دارد آنهایی هم که گاهی با این طرح مخالفت می کنند به این معنی نیست که با کل آن مخالف هستند بلکه برخی نقاط را می بینند و در راستای حل آنها نیز اظهار نظر می کنند اما هیچ کسی مخالف کلی اجرای طرح تحول سلامت نیست.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: