کد خبر: ۸۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت : شورای پیشگیری از قصور پزشکی و به ویژه کمیته های جانبی آن با هدف سیاست‌گذاری برای گسترش اخلاق پزشکی تشکیل شده است.
به گزارش شفا آنلاین،خلیلی قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه شورای پیشگیری از قصور پزشکی با حضور اساتید حقوق و پزشکی  و همچنین راه اندازی کمیته های جانبی آن بطور کل با هدف سیاست‌گذاری برای گسترش اخلاق در این حرفه تشکیل شده است گفت : سازمان نظام پزشکی با هدف پیشگیری از خطای پزشکی این شورا را طراحی کرده است. در حقیقت شورای پیشگیری از قصور پزشکی با حضور اساتید حقوق و پزشکی تشکیل می‌‌شود، به طوری که می‌توان گفت کمیته‌های جانبی آن تشکیل شده تا کارهای کارشناسی در این راستا صورت گیرد.

وی افزود : این شورا با توجه به آیین نامه‌ها که مربوط به امور قصور و جرایم پزشکی است، موارد موجود را بررسی می‌کند ،در حقیقت شورای مذکور راهکارهایی را برای جلوگیری از قصور پزشکی یا جرایم پزشکی توسط مرکز پیشگیری از قصور به نحو مقتضی به پزشکان ارائه خواهد داد.

خلیلی اظهار داشت : این موضوع به دو صورت پژوهشی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است. تیم های پزشکی تمامی پرونده‌های موجود را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در تلاش است تا نتایج استخراج این پرونده‌ها را به صورت پیامک، بروشور یا چاپ در نشریه نظام پزشکی در اختیار پزشکان قرار دهد.

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در خاتمه به اقدامات پژوهشی اشاره کرد وخاطر نشان کرد: هر پژوهش به 6 تا یک سال زمان نیاز دارد تا نقاط ضعف و قوت این طرح استخراج شود .آشنا بودن به مسائل حقوقی و قوانین مرتبط به اقدامات پزشکی بسیار کمک کننده خواهد بود. به عبارتی این شورا با توجه به سیاست‌گذاری گسترش اخلاق پزشکی و شیوه‌های جدید در راستای پیشگیری تشکیل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: