کد خبر: ۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>سلامت>در روزهای برفی برای گرم نگه‌داشتن بدن باید از کربوهیدرات‌ها و غذاهای گرم استفاده نمود تا توان بدن و سیستم ایمنی تحلیل نرود.
به گزارش شفا آنلاین،سبکی متخصص تغذیه  با اشاره به نوع تغذیه در روزهای برفی اظهار داشت: انسان برخلاف حیوان در زمستان بدن‌اش افت دما پیدا می‌کند و این امر باعث بروز مشکلاتی چون گیجی، تهوع و از دست دادن توان انسان است که افراد برای پیشگیری از بروز چنین عواملی بدن خود را باید گرم نگه دارند.

وی بیان کرد: در هر وعده صبحانه در فصل سرما می‌توان از کربوهیدرات‌های مرکب شامل ماکارونی، شیرینی و سیب‌زمینی‌های تنوری استفاده کرد و از پنیر کم‌چرب، گوشت بدون چربی و همچنین کره بادام زمینی استفاده کرد.

این متخصص با بیان اینکه مصرف شکلات، نوشیدنی‌های گرم در این فصل مفید است، افزود: در روزهای برفی آب زیاد باید نوشید تا بدن انسان از این ماده حیاتی بی‌نیاز شود و در زمان ممکن سعی در خوردن غذاهای گرم مثل سوپ و انواع آش کرد.

سبکی ابراز داشت: نوشیدن آب میوه و سبزیجات سودمند بوده زیرا در روزهای برفی مغز کمتر پیام تشنگی صادر کرده و بدون آنکه متوجه شوید بدن‌تان با کمبود آب مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای برفی به علت تابش کند نور خورشید ویتامین D بدن کم شده و افراد برای جبران این ویتامین مهم باید از خوردن ماهی که سرشار از ویتامین D و امگای 3 است غافل نشود.

سبکی اضافه کرد: ماست حاوی انواع املاح و باکتری‌های آزاد است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان می‌شود و همچنین برای رهایی از سرماخوردگی از مرکبات که حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان است باید مصرف کرد.

وی در پایان گفت: در فصل سرما به جای استفاده از قندهای مصنوعی که به جز ضرر چیزی ندارد، روی به مصرف قندهای طبیعی و گیاهی مثل کشمش و موز کرده تا دچار مشکلات مرض قند نشوید.
برچسب ها: متخصص ، تغذیه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: