کد خبر: ۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >اجتماعی >قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای دلجویی از پزشک غیر بومی و جلوگیری از اتفاقات ناگوار و بررسی اتفاق رخ داده در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد به خوزستان آمدم.

به گزارش شفاآنلاین دکتر ایرج حریرچی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان شهید چمران سوسنگرد و بررسی اتفاقات رخ داده در این بیمارستان پس از بازدید از بخش های بیمارستان اظهار کرد: برای رسیدگی به تخلفات در بیمارستان ها و بررسی خدمت رسانی به مردم در شهرستان دشت آزادگان به اینجا آمدم.

وی افزود: خدمت رسانی در این شهرستان در مقایسه با گذشته افزایش یافته و حدود 45درصد پیشرفت فیزیکی در این بیمارستان را نسبت به گذشته شاهد هستیم.
حریر چی با بیان اینکه با کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم ادامه داد: این کسری در خوزستان بیشتر است و در صدد جایگزینی بیمارستان جدید و افزایش تخت در شهرستان دشت آزادگان هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش دو هزار تخت بیمارستانی در دولت جدید اضافه کرد: سهم خوزرستان در این افزایش بیش از سایر استان ها است که به دلیل عقب افتادگی استان در بخش بیمارستانی، سرعت چایگزینی تخت در آن از سایر مناطق کشور بیشتر بوده است.
وی گفت: در شهرستان های خرمشهر، آبادان و اهواز مشغول افزایش تخت هستیم و به ازای هر تخت نیز نیرو اضافه می شود.
حریرچی با تاکید بر کمبود شدید پزشک، پرستار و تخت بیمارستانی در سطح کشور ادامه داد: به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت ، 1.2 پزشک و 0.9پرستار داریم که با حداقل استاندارد نیزر بسیار فاصله دارد.
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش تخت های بیمارستانی برای خدمات دهی به بیماران توریستی گفت: سیاست دولت ابتدا خدمات دهی کافی با اولویت مردم کشور و سپس خدمات دهی به بیماران توریستی است که بیمارستان های خصوصی در زمینه توریست درمانی اقدامات بیشتری داشتند.
قائم مقام وزیر بهداشت به دنبال درگیری پیش آمده بین همراهان یک بیمار و پزشک غیر بومی مستقر در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد به خوزستان سفر کرد و قول هایی برای افزایش تخت و بهبود پرسنل در این بیمارستان به مردم داد.
شهروندان سوسنگردی نیز در اعتراض به خدمات دهی نامناسب و ناکافی گله مندی خود را به دکتر حریرچی اعلام کردند.
بیمارستان شهید چمران سوسنگرد، شهرستان های دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه را پوشش می دهد و دارای پنج بخش داخلی، اطفال، زنان، مردان و ccu است.
این بیمارستان دارای 112 تخت بیمارستانی و بدون تخت ICU است.
سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان در 60 کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار