کد خبر: ۸۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یولیسوا کاکو زمان تولد برادرش یعنی 16 سال پیش مشتاق بود که برای او واکسن سل تزریق کند. آن زمان یولیسوا گمان می‌کرد برادرش با تزریق این واکسن برای باقی عمرش از سل در امان خواهد ماند.
به گزارش شفا آنلاین،  قبیله کاکو در حومه شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی، یک قبیله فقیر است که در آن تمام خانواده‌ها در خانه‌های کوچک جمع می‌شوند و این شرایط مناسبی برای شیوع بیماری سل است. مردم در چنین شرایطی مدام از سل بیمار می‌شوند، اما کاکو هنوز بر این عقیده استوار است که واکسن BCG برادر او را سالم نگاه‌ می‌دارد.

 او در شگفت است که چرا سایر کودکانی که مانند برادرش این واکسن را تزریق کرده‌اند، هنوز دچار سل می‌شوند. اوایل سال جاری، یک دوست به کاکو گفت؛ مرکز Emavundleni  که شاخه‌ای از مرکز ایدز دزموند توتو است، برای شرکت در یک آزمایش واکسن به دنبال بزرگ‌سالانی می‌گردد که هرگز سل نداشته‌اند و او هم لوتو را تشویق کرد که در این آزمایش شرکت کند.

 تنها زمانی که این خواهر و برادر رفتند تا با یکی از کارکنان این مرکز بهداشتی صحبت کنند، او به این موضوع پی برد که اگرچه BCG روی تعداد زیادی از انواع سل تاثیرگذار است، چندان نمی‌توان در مورد سل ریوی به آن اعتماد کرد. این در حالی است که سل ریوی نوع اصلی این بیماری است که به‌تازگی از ایدز به‌عنوان اولین بیماری عفونی کشنده در دنیا پیشی گرفته است.

       BCG برای اولین بار سال 1921 ساخته شد و به‌عنوان تنها واکسن سل در دنیا شناخته می‌شود. در کشورهایی مانند کشورهای جنوب آفریقا که بخشی از بسته ایمن‌سازی کودکان هستند، 80 درصد نوزادان این واکسن را تزریق می‌کنند. اگرچه این واکسن به‌طور گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرد، بیش از 9 میلیون نفر در سراسر دنیا هرسال به بیماری سل دچار می‌شوند. سل سال 2014 یک و نیم میلیون نفر را در سراسر دنیا کشته است. Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: