کد خبر: ۸۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 17
عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: در بیشتر موارد افراد در مورد این که به زودانزالی مبتلا هستند اشتباه قضاوت می کنند در حالی که برای اطمینان از این امر باید به پزشک مراجعه نمایند تا مطمئن شوند.
دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: زودانزالی امکان دارد در افراد دارای سوء مزاج گرم و سوء مزاج سرد دیده شود؛ضمن اینکه ضعف قوا یا مسائل روانی مانند استرس نیز در بروز زودانزالی  نقش دارند.

وی ادامه داد: در سنین جوانی اگر فرد بیماری زمینه ای مانند دیابت یا سابقه تصادف، ضربه به کمر و مشکلات نخاعی نداشته و فرد سالمی باشد بیشترین علت آن اضطرابی است که بهترین اقدام نیز مراجعه به یک مشاور برای حل آن است.

متخصص طب سنتی اظهارکرد: حال آن که برای درمان زودانزالی داروهای گیاهی وجود دارد که اگر افراد مبتلا از آنها نتیجه نگیرند برای کشف علت اختصاصی تر باید به پزشک ارولوژیست مراجعه نمایند.

وی افزود: برای نمونه افراد مبتلا به زودانزالی پوسته سفت هسته تمرهندی را بشکنند و مغز آن را پس از در آوردن آسیاب کنند و روزی سه بار اندازه یک قاشق چای خوری استفاده نمایند.

هاشمی بیان کرد: اگر مشکل زودانزالی ناشی از ضعف قوا باشد مقداری با این کار جواب می گیرند اما اگر جواب نداد درمان باید بسته به نوع مزاج  تجویز شود.

به گفته متخصص طب سنتی مصرف شاه دانه به عنوان تنقلات در این امر موثر است؛ کندر هم مفید به شمار می رود.

وی تأکید کرد: درباره زودانزالی برخی افراد قضاوت نادرستی دارند؛ یعنی اشتباه فکر می کنند که دچار زودانزالی هستند؛ بنابراین ابتدا از طریق پزشک مطمئن شوند که به این مشکل دچار هستند و بعد ازاثبات برای درمان اقدام نمایند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: