کد خبر: ۸۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس از مرگ یک خانم باردار به خاطر ابتلای به بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان خبرداد.
به گزارش شفا آنلاین،حدیث گردکلی کم توجهی به نشانه های این بیماری مانند تب، لرز و مراجعه نکردن به موقع به مراکز درمانی را از علت های اساسی مرگ این بانوی باردار 34 ساله در این شهرستان معرفی کرد.

وی ادامه داد: این بانوی باردار پس از یک هفته مراجعه به بیمارستان آیت الله طالقانی این شهرستان و انجام عمل جراحی سزارین دچار تنگی نفس شده بود.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان چالوس گفت: با وجود انجام اقدام هایی مانند تزریق داروهای ضد این بیماری و آزمایش های فراوان برای پیشگیری از مرگ این بیمار متاسفانه نتیجه ای نداشت.

گردکلی اضافه کرد: پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران این بیمار برای ادامه درمان به مرکز درمانی بخش عفونی شهرستان قائم شهر اعزام شد که بنا به تشخیص پزشکان این مرکز درمانی این بیمار به علت تنگی 'دیسترس' درگذشت.

وی گفت: اکنون حال عمومی نوزاد این بانوی متوفی خوب است و مشکلی ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس، رعایت مسائل بهداشتی به هنگام عطسه و سرفه کردن، شستشوی مرتب دست ها با صابون یکی از راه های پیشگیری از این بیماری ذکر کرد.

بیماری آنفلوآنزا که به گفته مسئولان وزارت بهداشت با نوع ویروس H1N1 در کشور وجود دارد از طریق دست دادن، روبوسی، تماس با اشیا آلوده به این ویروس ، منتقل می شود.

این ویروس تا 24 ساعت روی اشیا، زنده می ماند و قابل انتقال است.

بر اساس آخرین اعلام مسئولان وزارت بهداشت این بیماری طی یک ماه گذشته در کشور 43 قربانی داشته است.

بیشتر این افراد پیش از ابتلا به آنفلوآنزا به بیماری های زمینه ای مبتلا بودند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: