کد خبر: ۸۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 16
مدير عامل اسبق سازمان بیمه خدمات درمانی کشوردرگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :مدير عامل اسبق سازمان بیمه خدمات درمانی کشورگفت: علت پرداخت نشدن به موقع هزينه هاي بخش درمان دولتي از سوي بيمه ها ،نپرداختتن بدهی های دولت به سازمان های بیمه ای پایه است .بنابراین ازدولت انتظارمیرود هرچه سریعتر وبرای نجات حوزه سلامت ازبحران های مالی ،بدهی بیمه ها را بپردازد.

دكترسید ابوالقاسم موسوي درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاين ضمن بیان این خبر گفت : وقتي دولت به بيمه ها بدهی اش رانپردازد خوب واضح است كه بیمه ها هم نمي توانند معوقه ها را بپردازند.بنابراین معتقدم بيمه ها بايد مطالبات شان را از دولت به طور جدي درخواست كنند.



وی افزود :وقتي دولت تعرفه اي را تصويب مي كند سرانه آن را هم بايد به بيمه پرداخت كند پس به نظرمیرسد اينجا كوتاهي ازسوی بيمه هاست و وزارت بهداشت مقصر نيست .


وي در ادامه افزود: اما در حال حاضر به نظر مي رسد موضوع مهمتري كه برخي به شكل عمدي آن را مطرح مي كنند و لفظي را نيز عامدانه به كار مي برند تا هدف اصلي اجرا نشود بحث ادغام بيمه هاست. همه مي دانند كه ادغام بيمه ها امري بي معنا و مضحك است . مگر مي شود تامين اجتماعي را با نيرو هاي مسلح و يا بيمه سلامت و كميته امداد و بانك ها ادغام كرد؟ آنچه كه قانون خواسته و وزير بهداشت نيز به دنبال آن است تجميع سرانه ها در يك صندوق است. يعني همه بيمه ها سر جاي خودش باشد.


جراح ومتخصص بیماری های چشم تصریح کرد:جايگاه همه سازمان ها محترم اما معتقدم براي درمان مردم باید يك صندوق ايجاد شود . قانون هم همين را خواسته است . بيمه ها نیزمی بایست بر مبناي قوانين شان سرانه را به اين صندوق پرداخت کنند و صندوق نيز يك دفترچه واحد به نام دفترچه سلامت توليد واارایه كند.

به گفته دكتر موسوي در حال حاضر ما بيش از جمعيت كشور دفترچه بيمه داريم کهاين رویه به هیچ عنوان صحيح نيست. در تمام دنيا براي حوزه سلامت همه ي پول را يك جا جمع مي كنند و بر مبناي آن پول برنامه ريزي مي كنند. وقتي صحبت از ادغام بيمه ها مي شود ديگر مشكلات قابل حل نيست. كساني كه از ادغام بيمه ها حرف مي زنند مي خواهند از ساماندهي ايجاد صندوق واحد در كشور جلوگيري كنند و آمارها شفاف و مشخص نشود.

فرمانده اسبق دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهار داشت: هر برگ دفترچه بيمه همانند چك سفيد امضا مي ماند.البته شايد پزشكان خصوصي بالاي شهري از پذيرش دفترچه بيمه خودداري كنند .اما داروخانه ها و آزمايشگاهها آن را قبول مي كنند.


به گفته وی ،هر برگه اي كه از دفترچه بيمه كم مي كنند بی شک پول مي شود و سيستم هاي بيمه بايد آن را پرداخت كنند. حالا اگر بيمه ها ساماندهي و سيستم الكترونيك شود و آمار بيمه شده ها و ميزان پولي كه در صندوق است مشخص شود به طور قطع اين پول به درستي و عادلانه پرداخت مي شود. اما از آنجا كه اين كار به نفع يك عده سود جو نيست بنابراين تمايلي به اجراي اين كار ندارند و همان عده تا وقتي كه وزير بهداشت بر انجام اين كار پافشاري كند تا جايي كه مي توانند ايشان را با اتهام و تهمت و افترا مورد هجوم قرار مي دهند تا مانع اجراي اين كار شوند. و از هيچ تلاشي براي تخريب چهره وزير و حوزه سلامت كوتاه نمی آیند تا وی را زير سوال ببرند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: