کد خبر: ۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفاآنلاین:جامعه>سیاست>معاون امور بین الملل مقام معظم رهبری درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه جاری گفت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری برای این است که باید در لحظه تصمیم گیری کنند.
به گزارش شفاآنلاین : حجه الاسلام والمسلمین محسن قمی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری مجلسی نیست که مانند سایر مجالس مصوبات فراوان داشته باشد، افزود: مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که در مقاطع حساس وسرنوشت ساز باید تصمیم گیری کند.
وی ادامه داد: مردم باید تلاش کنند نمایندگانی را به خبرگان رهبری بفرستند که در لحظات حساس در معرض تطمیع ، تهدید یا تزویر قرار نگیرند.
معاون امور بین الملل مقام معظم رهبری اظهار داشت: خبرگان رهبری باید از مناعت طبع ، بصیرت لازم به مسایل سیاسی و شجاعت لازم برخوردار باشند تا در لحظات حساس تصمیم سرنوشت ساز بگیرند.
حجه الاسلام والمسلمین قمی گفت:مجلس خبرگان رهبری در راس هرم قدرت در کشور قرار دارد و سایر نهادهای کشور در برابر نهاد دیگری مسئول هستند .
وی خاطر نشان کرد: برای مثال دولت در برابر مجلس ، مجلس شورای اسلامی در برابر شورای نگهبان و شورای نگهبان در برابر مقام معظم رهبری و ایشان نیز در برابر مجلس خبرگان رهبری مسئول هستند ولی تنها مجلس خبرگان رهبری است که در برابر هیچ نهاد دیگری مسئول نیست .
معاون امور بین المللی مقام معظم رهبری افزود: البته مجلس خبرگان رهبری در برابر خداوند و چشمان بصیر مردمی که به آنها رای داده اند مسئول هستند که اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود .
حجه الاسلام والمسلمین قمی اضافه کرد: اهمیت و جایگاه این مجلس انگیزه را برای حضور نامزدهای انتخاباتی افزایش می دهد.
وی در باره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد: آنطور که مشاهده می شود فضای انتخابات در کشور در حد مطلوب ارزیابی می شود که نشانه رشد وبلوغ سیاسی مردم است . امروز کمتر از کسی از تحریم انتخابات سخن می کوید .
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: همه می دانند که مسئولان نظام بر پایه آراء مردم که از اصول مصرح در قانون اساسی است و قابل بازنگری نیست تشکیل می شوند.
حجه الاسلام والمسلمین قمی گفت: این شیوه امام راحل و مقام معظم رهبری است که از مردم انتظار داشته حداکثر مشارکت را در انتخابات ها و صحنه ها حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است وباید نسبت به این حق الناس امانت دار باشیم تا اعتماد و اطمینان عمومی به انتخابات به قوت خود باقی بماند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: