کد خبر: ۸۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 15
شفا آنلاین>سلامت> مطالعه جدیدی که در کینگز کالج لندن صورت پذیرفته است در پی ایجاد قلب مجازی برای کمک به درمان بیماری‌های مادرزادی قلبی است که زندگی هزاران نوزاد را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،این اوضاع که با عنوان سندروم هیپوپلازی قلب (HLHS) شناخته می‌شود، زندگی نزدیک به یک در ۵ هزار نوزاد را هر ساله تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. برای کودکانی که از HLHS رنج می‌برند و ساختارهای درون قلب شامل بطن چپ، دریچه میترال و دریچه آئورت آنها در دوره بارداری به‌طور کامل رشد نکرده‌، یا بیش از حد کوچک است که بتواند به درستی کار کند.

این نقصان سبب می‌شود که پمپاژ خون سرشار از اکسیژن برای قلب دشوار باشد و در نتیجه به مشکلات تنفسی، نبض ضعیف و کبودی بینجامد. ما هنوز نمی‌دانم چه عواملی سبب این مشکلات است اما مجموعه‌‌ای از پیشرفت‌های در پزشکی رویکرد جراحان به حل این مشکل را بهبود بخشیده است. این بررسی جدید می‌تواند به میزان بی‌سابقه‌ای، شناخت جراحان از این بیماری را براساس مورد به موردی افزایش دهد.

       در طول این بررسی، آنالیز اسکن‌های ام‌آرای گرفته‌شده از ۱۵۰ کودک به برنامه‌های کامپیوتری ‍پیشرفته امکان ایجاد آواتارهای سه‌بعدی مجازی حاوی جزئیات از قلب نوزاد از جمله شریان آئورت را خواهند داد. به این ترتیب این امید وجود دارد که راهی برای سه‌بعدی‌‌سازی هر مورد از این بیماری وجود داشته باشد و این کار به جراح اجازه می‌دهد تا رو‌ش‌های درمانی شخصی‌شده‌ای را برای هر بیمار در نظر بگیرند و بتوان قلب بیمار را قبل از عمل جراحی به‌طور کامل مشاهده کرد و وضعیت پس از درمان را پایش کرد.منبع: gizmag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: